[w2k3] domein opstart script

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabourterplop

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
323
Hallo,

Ik heb een vraag mbt opstart scripts die je via de Active Directory kan uitvoeren. Ik heb een .REG bestand die waardes aan het register moet toevoegen. Maar het wil niet werken, het moet als Administrator worden uitgevoerd. Hoe doe ik dat?

Bij voorbaat dank!

Bart
 
Hoi Bart,

Gebruik je de commando REGEDIT /S om het bestand te importeren?

Gr.

Dennis
 
Regedit /s betekent dat je een register bestand silent wilt importeren. Als je rechtstreeks verwijst naar het reg bestand zal hier niks mee gebeuren.
 
In het register gaat het er een beetje zo aan toe.. :)

Er zijn 3 belangrijke sleutels:

HKEY_CLASSES_ROOT

HKEY_CURRENT_USER

HKEY_LOCAL_MACHINE

waar je instellingen kan maken voor gebruikers.. Echter

HKEY_CLASSES_ROOT en HKEY_LOCAL_MACHINE

Zijn voorbehouden voor de gehele machine en voor alle gebruikers die van die machine gebruik maken. Veranderingen die je hier dus maakt als administrator, blijven voor altijd voor alle gebruikers. Dus de gebruikers hoeven dit niet blijven doen elek keer als ze inloggen. Normale gebruikers hebben ook niet het recht om hier te sleutelen.

De HKEY_CURRENT_USER is de enige sleutel die door de ingelogde gebruiker kan worden bewerkt.

Dus als je met een log on script per gebruiker iets in het register wil zetten of weghalen dan doe je dat uitsluitend in HKEY_CURRENT_USER en dat hoeft niet als Administrator..

Je kan hiervoor ook batch gebruiken met het REG commando.
http://www.ss64.com/nt/reg.html
 
De sleutel die ik wil bewerken bevindt zich in HKEY_LOCAL_MACHINE. Dus het moet als Administrator worden uitgevoerd.
 

bevindt zich in HKEY_LOCAL_MACHINE

Dus wordt de user policy toegepast op de computer (voor alle gebruikers met de administrator inbegrepen)

Dan doe je dit beter met de Group Policy Editor in de AD.

Als deze setting moet gelden voor alle gebruikers op alle computers in het domein dan neem je de "Default Domain Policies" Rechtsklik "MyDomain.Local" - Properties - Group policy".dubbelklik "Default Domain Policies"

Daar maak je dan de 'User Policy" aan en deze zal gelden voor alle gebruikers/computers in het domein... :thumb:

Wil je dat deze setting alleen maar geldt voor één of enkele computer(s) in je domein laat de default domain policie dan zoals die is (default)..
En zet dan die betreffende computer in een aparte afdeling in de AD en zet op deze afdeling zijn eigen policy.

Local Machine Policies zet je niet met een log on script bij de gebruikers of 1 gebruiker :).

Begin bij het begin en spring niet meteen in het diepe.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Oké bedankt voor je informatie. Ik zal het misschien morgen of volgende week proberen. Alvast bedankt.

Als het wel of niet lukt, ik laat het weten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan