W2K3 IIS6 PHP --> kan php_mssql.dll niet laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ScorpionX

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Berichten
828
Hallo,

ik zit hier met een server 2003 en IIS6 er op.

PHP heb ik prima werkend gekregen en de phpinfo(); geeft mooi de config weer.

wanneer ik nu de mssql extensie wil gebruiken die bij zowat elke website van ons gebruikt wordt krijg ik de melding: "Unkown(): Unable to load dynamic library 'C:\php\extensions\php_mssql.dll' - The specified procedure could nog be found."

vervolgens krijg ik bij alle webpagina's die sql bevatten een blanco pagina te zien.

in PHP.ini staat 'C:\php\extensions als extensie map aangegeven.
ik heb gecheckt of de dll daadwerkelijk op die plek staat.

ik heb geen idee meer wat ik nog kan proberen:(, heeft iemand nog tips??

alvast bedankt!
 
Hi,
misschien heb je iets aan deze link aangezien er meerdere oplossingen zijn
 
je link is helaas niet van toepassing voor mij. ik moet php_mssql.dll hebben niet php_mysql.dll beide zijn ze van andere bestanden afhankelijk.
 
je link is helaas niet van toepassing voor mij. ik moet php_mssql.dll hebben niet php_mysql.dll beide zijn ze van andere bestanden afhankelijk.
sorry, ik had de bestandsnaam niet goed gelezen.

Aanvulling: de DLL heeft ntwdblib.dll in \windows\system32 nodig. Weet je zeker dat je directory php\extensions en niet php\ext moet heten? Ik heb nog naar een regsvr gekeken maar dat leverde niets op.
Ook gevonden commentaar: ntwdblib.dll Version - On some systems the ntwdblib.dll version is too old to work correctly with PHP. If your version does not end in 80.194.0 it's probably too old. ( http://www.helpspot.com/helpdesk/index.php?pg=kb.page&id=13)
 
Laatst bewerkt:
de juiste versie van ntwdblib.dll heeft het probleem opgelost!
dank voor de hulp!!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan