[W2K3] Website

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabourterplop

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
323
Hallo,

Wij hebben een Windows server 2003. Elke ochtend als ik via een programma naar een speciale internetpagina wil is hij niet te vinden. Dus de server opnieuw opstarten is de oplossing. Alleen moet die niet elke keer zo blijven.

Wat kan het probleem zijn?

Ik heb de volgende dingen op de server geinstalleerd:
- DNS
- AD

Ik blokkeer geen websites.

Gr. Bart
 
Je zult wat meer informatie moeten geven hoor. Bedoel je dat je op de server niet naar die pagina kunt? Welke pagina is dat? Welke serverversie is het? Standaard, Enterprise, SBS?
 
We praten hierover een
- W2K3 Std. NL
- Clienten Windows XP Sp2
- DNS geinstalleerd
- AD geinstalleerd

Wat gaat er fout?

Ik heb op de client computers programma's draaien die werken via het internet. Nu als ik op de zaak kom kan ik het programma gewoon gebruiken alleen de website die het programma nodig heeft kan niet worden gevonden terwijl deze wel op andere computers buiten het domein gevonden kan worden.

Als ik de server opnieuw opstart gaat het goed. Dit is nu al de 2de keer en dit moet niet zo blijven.

Genoeg info?

Gr. Bart
 
Jawel. Gebruiken alle PC's de W2003 server voor DNS? Of alleen die ene PC die die pagina niet kan vinden? Kun je op die PC wel gewoon op internet?
 
Ja alle pc's gebruiken W2003 voor DNS. Gewoon internetten kan wel maar die website niet.
 
Kun je wel pingen naar die website vanaf de PC?
En gebruiken alle PC's de W2003 server als gateway?
 
Ik weet niet of ik nu kan pingen naar die website omdat het nu al weer werkt dus dat zal ik morgen ochtend moeten bekijken.

Ons netwerk zit als volgt in mekaar.

- Firewall (inkomend internet -> filteren -> doorsturen)
- Router (24 poorten stuurt door naar computers)
- Servers (Ingesteld als DNS).

Ik heb geen DHCP geinstalleerd op de windows server.
 
Een router met 24 poorten? Bedoel je soms een switch?
Zoals je het beschrijft loopt er geen verkeer van de PC via de server (PC's rechtstreeks aan router).

Laten we even zeggen dat de bedoelde website www.test.com is, kun je dan nu en morgenochtend even de volgende commando's geven (in een command box)

tracert www.test.com

Ik ben benieuwd waar de eerste drie stappen van de route naar toegaan.
 
Ik bedoel ook een switcht :eek:.

Het klopt ook dat de pc aan de switch hangt.
Ik zal morgenochtend of maandagochtend kijken wat het resultaat van Tracert www.test.com
 
Wellicht ten overvloedde: dan uiteraard www.test.com vervangen door de betreffende website hè?
Ik moet er nu vandoor, zie het topic morgen of maandag wel (weet niet of je morgen op de zaak bent).
 
en een tracert naar bv google gaat op dat moment wel goed?
 
Ja dat lukt wel, en ik kan andere websites ook gewoon bezoeken behalve die ene website.
 
Als je de DNS service eens stopt en start, werkt het dan wel? Wellicht worden verlopen records automatisch opgeruimd (bij eigenschappen DNS server)
 
Als ik mijn DNS service stop dan heb ik geen verbinding meer met de server neem ik aan omdat ik bij mijn netwerkkaart instellingen een vaste DNS instelling heb ingegeven. Dan kan ik dus ook niet internetten, neem ik aan.

Dus de verlopen records moet hij niet opruimen als ik dat zo goed begrijp.
 
Als je je DNS service stopt (op de server!) en weer start kun je dus op dat moment geen namen omzetten in adressen (dat duurt dus ongeveer 5 seconden). Als je daarna wel meteen weer verbinding kan krijgen weet je dat het een DNS probleem was.
 
Ik heb de service gestopt. Internet verbinding voor domein computers was weg. Dus kan ik ook niet controleren of het aan de DNS ligt want alles viel weg.
 
Als DNS uitgaat valt de verbinding niet weg hoor. Het gaat erover dat als je 'm weer start, of je dan wel weer contact kan maken met de aldocsys website
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan