[W2K3] Website

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar haalt die server dan z'n informatie vandaan?
 
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar hierbij een plaatje misschien dat je hieruit wat informatie kan halen. Ik ben een leek op het server gebied en ik probeer gewoon zo wat op te steken.
 

Bijlagen

  • doorstuurserver.JPG
    doorstuurserver.JPG
    45,2 KB · Weergaven: 23
Vul daar eens het DNS adres van je ISP in, of van je router. Jouw DNS server zal dan die server raadplegen als een naam niet voorkomt in de lijst van de server
 
Misschien niet onhandig om eens te kijken of het ip-adres van die website elke keer als het weer niet meer werkt ondertussen veranderd is? Zou mij niet verbazen dat die website regelmatig van ip-adres wijzigt, terwijl de zgn. TTL (=Time To Live) relatief hoog staat.

Voorbeeld: Stel dat www.aldocsys.com zijn ip-adres regelmatig verandert, terwijl de TTL op 604800 staat (=14 dagen), dan cachet je server het ip-adres voor 14 dagen vanaf het moment dat de eerste aanvraag naar die site is geweest. Pas nadat de cache van de DNS server wordt geleegd wordt (of na 14 dagen), dan pas wordt het nieuwe ip-adres gecachet bij een nieuwe aanvraag naar die website.

Kijk dit dus even na. Overigens is het voldoende om te kiezen voor Cache legen in de DNS configuratie om bij nieuwe aanvragen het ip-adres opnieuw op te doen zoeken en door te geven.
Eventueel doe daarna je op de server ook nog: Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /flushdns
maar ik geloof dat dat niet nodig is, want dat moet de DNS-cache van de server zelf zijn (in de rol als werkstation), niet de DNS service cache.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
De problemen blijven terug keren, ik ga een log bijhouden van het ip-adres van de desbetreffende website.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan