W32.Alcra.B

Status
Niet open voor verdere reacties.

jostieband

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2005
Hallo
Ik heb dit virus op mijn computer en norton heeft dit verwijderd ,daar krijg ik dus continu een mededeling van op mijn scherm .
Dit krijg ik niet weg .
Sinds ik dit heb staat mijn pc continu te draaien en is dus ontzettend traag geworden.
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit kan oplossen .
Ik had wel ergens iets gevonden maar dat was in het engels .
hartelijk dank alvast aan degene die de oplossing voor mijn probleem heeft.:thumb:

Welkom op Helpmij.:)

Ik heb je vraag even naar een andere sectie verplaatst.

Gaf Norton ook aan waar het bestand gevonden werd?

Verplaatst Firewall - Internet Beveiliging --->> (anti)Virus > Geïnfecteerd.

C:\WINDOWS\TEMP\tmp2435.tmp
Dat staat achter naam object van het bericht van norton.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt???
:thumb:

Ja daar hebben we wel wat aan denk ik.
Maak die genoemde map eens leeg.
C:\WINDOWS\TEMP <--- deze map.

de map zelf laten staan.

PS werk je met Windows 98(se)?

Ik denk dat ik het verkeerd heb gedaan ik heb de map aangeklit met de rechtermuisknop en toen verwijderen dan heb ik alles verwijderd is dat wel goed???
Ik heb xp

Nee, nu heb je de hele map waarschijnlijk verwijderd. Je moest de map openen en de inhoud verwijderen.
Als je de prullenbak nog niet hebt leeg gemaakt, staat ie er nog in en kun je hem terug zetten.
Daarna de inhoud verwijderen.

:mad:
Ik weet niet hoe het moet ik denk dat ik het goed gedaan heb maar ben niet zo handig in die dingen.
Het is voor mij allemaal abacadabra.
Ik heb dus iets verwijderd Content. IES heete het

Content.IE5 bedoel je waarschijnlijk.
Klik eens op de prullenbak en kijk of daar nog die map in staat. Zo ja, klik op die map met rechts en kies voor "terugzetten".

Mooi zo, Waar had je die map precies gevonden?
In C:\Windows\temp, staat ie namelijk niet.

Ik ben de dochter van 'jostieband' en ik snap wel een beetje wat er bedoeld word. Ik heb nu de map wel gevonden, en we zijn er ondertussen ook achter dat het 'virus' steeds een andere naam heeft. Er staat namelijk achter temp steeds een ander nummer en soms ook letters. Moet ik nu alle dingen die in de map staan verwijderen die dus C:\WINDOWS\TEMP\tmp7D.tmp (of dus iets anders erachter) staan?

Geplaatst door jostieband
Ik ben de dochter van 'jostieband'
Ook welkom op Helpmij dan.:)

Je mag alles wat in die map staat verwijderen.

Laat de pc daarna eens met Ewido scannen.
Download eens Ewido Security Suite hier:
http://www.ewido.net/en/download/

Laat het programma updaten, door op "update" te klikken.
Start Ewido Security Suite
Klik op "Scanner" --> "Complete System Scan" om het scannen te starten.
Als er een bestand gevonden wordt, zal er gevraagd worden om het bestand te verwijderen, klik dan op "OK".

Eventueel kun je een log van de scan bewaren, door na afloop op de knop "Save report" te klikken.

Okay, hee echt super bedankt alvast. Je hoort nog wel even hoe het gegaan is. Heb nu alles wat in het mapje stond verwijdert. Ga dat programma nu even downloaden.

Groetjes Sanne

En is het nog gelukt het systeem schoon te krijgen?

Nou het programma staat nu wel op de pc. We hebben al een aantal keren de scans uitgevoerd. Alleen elke keer blijft de scan weer virussen (en spam etc????) vinden. De computer blijft traag, alleen de melding van Norton Antivirus krijgen we niet meer. De computer staat continue te draaien. Zou dit ook kunnen komen door een virus o.i.d. ?

In ieder geval bedankt voor uw hulp en informatie!!

Groeten Sanne en Lou

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan