w32 funweb

Status
Niet open voor verdere reacties.

gitana

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Ik heb via de msn een aanbieding gehad om gratis smileys te downloaden. Ik met mijn stomme kop klik op downloaden en ja hoor: Norman meld zich meteen: virus?
Een commercial: w32 funweb.
Norman heeft ze meteen in carrantaine gezet (maar liefst 8 stuks) en ik heb op verwijderen geklikt. Daarna gescand met Housecall en deze vond niks meer en toen Ccleaner zijn werk laten doen. Hopelijk ben ik alles nou kwijt.
Maar ik wil het zeker weten. Iemand een tip hoe ik erachter kom? kan wel een hijacklog plaatsen, maar het is erg druk, dacht ik. Dus er zijn daar misschien belangrijkere dingen nodig.
Groetjes Gitana.:confused:

hallo crash, bedankt voor de reaktie.
Ik heb net hitmanpro nog eens gedraaid en wat schetst mijn verbazing: spybot search & destroy vind toch nog wat: 9 entries van funweb. 3 bestanden en 6 in register.
Nou vraag ik me af of hij ze wel verwijdert heeft?
Moet ik dan toch maar een log plaatsen?? En nou kan ik niet meer op gmail met firefox, ook raar. Hoe kan dat nou??
groetjes Gitana

Als je opnieuw met Spybot scant, worden die entries van FunWeb dan weer gevonden?

hi Buffy, wil het wel proberen, maar weet niet of ik dat kan los van hitman?

Gebruik Spybot gewoon als stand-alone programma. Zo is het ook bedoeld. Als je Hitman gebruikt, krijg je totaal geen informatie over wat er eventueel niet kon worden verwijderd. Dan kan ik je dus ook niet verder helpen.

Dus draai Spybot, gewoon als los programma. Wordt FunWeb inderdaad opnieuw gevonden (ik vermoed van wel, want ik ken dit probleem), plaats dan hier even het log van Spybot. Hier kun je lezen hoe je een Spybot-log maakt en plaatst: http://net-integration.net/sbsdtutorial.html#advanced

Op basis van dat Spybot-logje kan ik dan een register-bestandje voor je schrijven dat FunWeb definitief verwijdert.

Ik heb spybot net even opnieuw erop gezet en ja los van hitman dus. toch wel gemakkelijk.
Heb meteen laten draaien, maar heeft niks meer gevonden. Vind je het dan alsnog raadzaam om toch een log te plaatsen? nee toch, want is toch niet zo'n hijacklog hè?? groetjes gitana

Nee, als Spybot niets vindt hoef ik er geen log van te zien. Dan is er immers geen probleem meer...

Ik raad je echt aan om programma's als Spybot, AdAware en SpywareBlaster 'los' te gebruiken hoor. Hitman lijkt misschien handig, maar zoals je merkt levert het in de praktijk problemen op.

Dat zegt niets, Humpe. Panda geeft ook valse meldingen.

Buffy bedankt, maar weet je misschien ook hoe het kan dat ik nu opeens niet meer met firefox op gmail kan komen, wel nog met IE. ik heb dat nog al eens gehad, maar weet niet meer wat ik toen moest doen om het weer goed te krijgen. Of waar ik dat kan vragen? In elk geval alvast bedankt. Gitana :thumb:
P.s ga de programma's inderdaad ook af en toe los laten lopen, goeie tip. :thumb:

Geplaatst door gitana
Buffy bedankt, maar weet je misschien ook hoe het kan dat ik nu opeens niet meer met firefox op gmail kan komen, wel nog met IE. ik heb dat nog al eens gehad, maar weet niet meer wat ik toen moest doen om het weer goed te krijgen.
Geen idee, eigenlijk. Zelf heb ik dat probleem nooit. Misschien moet je even via Extra > Opties > Privacy de cache en dergelijke van Firefox schoonmaken?

ja zoiets was het wel, maar durf toch niet zomaar te gaan "rommelen". Ik ga nog wel eens verder kijken.
Toch bedankt :thumb: groetjes Gitana

Geplaatst door gitana
maar durf toch niet zomaar te gaan "rommelen".
De cache en dergelijke legen kan geen kwaad en is af en toe gewoon nodig. :) Gewoon alles opschonen in Firefox bij Extra > Opties > Privacy. (Wel even erom denken dat onthouden wachtwoorden en dergelijke daarna opnieuw ingevuld zullen moeten worden.)

Buffy, je bent GEWELDIG!!! thumb: :thumb: :thumb:
Ik heb het meteen gedaan en na het opnieuw invoeren van wachtwoord, zoals je al zei, is het weer in orde.
Voor alle zekerheid nog eens geprobeerd en ja het lukt weer. Je ziet, ik heb alle vertrouwen in je, want je hebt me al vaker goed geholpen. En nou dus weer. Kan ik weer goed slapen, dankzij jouw hulp. Is toch vervelend als het niet in orde is.
En ik ga NOOIT meer smileys downloaden!!!
Groetjes Gitana
:D :D :D :

Buffy,

Dat zegt niets, Humpe. Panda geeft ook valse meldingen.

Daar ben ik ook inmiddels achter gekomen, bedankt

Hallo Buffy, toch nog even een navraagje. je hebt me geadviseerd om spybot, adaware en spywareblaster los te gebruiken. Nou wil ik het los erop zetten, maar nou vraag ik me af, moet ik dan Hitman eraf gooien? Want bij b.v ad aware word altijd toch aanbevolen om eerst de oude eraf te gooien. Kun je me nog even uitleggen hoe dat zit?
sorry, als het eigenlijk niet meer bij mijn vraag hoort?
groetjes gitana

Ja, als je die programma's 'los' wilt gebruiken, verwijder Hitman Pro dan eerst.

Maar ik verplicht je tot niets hoor. Als je liever Hitman Pro gebruikt, is dat natuurlijk jouw keuze. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan