W32.Mapson.Worm

Status
Niet open voor verdere reacties.

grote beer

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2001
Berichten
355
Helaas ik heb dus een worm op mijn pc,
is in quarantaire gezet door norton.
en heb ook de aanwijzingen gedaan zoals besproken bij norton om de restore settings uit te zetten en daarna etc.
Maar de worm is weer terug.
Zie ik wat over het hooft?
 
Dus je hebt het exact op deze manier gedaan?




Disable System Restore (Windows Me/XP).
Update the virus definitions.
Run a full system scan and delete all the files detected as W32.Mapson.Worm.

Welke windowsversie heb je eigenlijk? Ik ging een beetje van xp uit. Je zegt dat ze in quarantaine staan. Kun je ze niet beter gelijk verwijderen?
 
heb eerst de worm in quarantaine gezet ,daarna Disable System Restore (Windows Me/XP).
system restore aangevinkt,worm verwijderd.
systeem opnieuw opgestart.
daarna restore het v tje weer weg gehaald.
en ben weer aan het scannen op dit moment!
deed ik gisteren ook zover ik weet.
toen was die weg volgens de scanner ,maar vanmorgen was die er weer!
waar kan deze worm bij zitten?
 
Die kan met vanalles meegekomen zijn. Lees hier maar eens. http://www.symantec.co.uk/avcenter/venc/data/w32.mapson.worm.html

Anders moet je even op Saldos wachten. Hij is hier de Virusdeskundige.:)

Ik zie ook niet dat je de nieuwste virusdefinities hebt opgehaald. Die heb je wel nodig, want omdat waarschijnlijk de jouwe te oud waren ben je besmet. Als je up to date bent kun je bijna niet besmet raken.
 
Laatst bewerkt:
heb net alles weer gescant maar volgens norton is die weg!
het was een petardas.pif bestand ,wat is dat en hou het zeker in de gaten want dat was het gisteren ook.
groeten Dirk
 
Die petradas.pif staat ook in het lijstje in de link die ik je net gaf.

Maar de volgorde is belangrijk he. Eerst system restore uitschakelen, dan virus update doen, dan volledige scan.Daarna weer aanzetten. Want zoals ik het bij jou lees doe je de verkeerde volgorden.
 
dat zal ik dan eens doen als die hem weer vind want hij is nu dus weg volgens norton.
hij zat deze keer in de :
Source: petardas.pif
Description: The compressed file petardas.pif within C:\Documents and Settings\d\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\45WD2785\MSG1058134015[1].118 is infected with the W32.Mapson.Worm virus.
Click for more information about this virus : W32.Mapson.Worm wat dat ook allemaal mag betekenen?

groeten Dirk
 
grote beer,

Alles wat in de map temporary files- content.ie5 zit mag je verwijderen.
Je bent ook niet besmet als hij in die map zit en zelfs als je niets doet, dan gaat het virus vanzelf weg uit die map.

Stel dat je zo een melding krijgt, dan moet je dit doen:

Sluit eerst internet explorer af.

Ga naar Internet Explorer-extra-internet opties-klik op cookies verwijderen-ok. Klik daarna op bestanden verwijderen-alle offline items verwijderen vink je ook aan-ok. Klik daarna op dezelfde tabblad: instellingen-bestanden weergeven en verwijder alles wat daarin staat-ok-ok.

Doe daarna dit:

Start op in de veilige modus door op F8 te drukken bij het opstarten.
En ga naar start-instellingen-configuratiescherm-extra-map opties-en zet een puntje bij verborgen bestanden en mappen weergeven of alles weergeven.

En vink uit "beveiligde besturingssysteembestanden verbergen".

Ga naar start-uitvoeren-en type explorer-ok en en ga naar C-WINDOWS-temporary internet files-content.ie5
Of C:\Documents and Settings\Jouw naam\Local Settings\Temporary Internet Files content.ie5.
Er zitten dan 4 mappen daarin. Leeg ze allemaal.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan