w32.myzor spyware verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MadViper

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2005
Op een pc thuis. Gelukkig niet deze krijgen we een critical error melding, gevolgd met de mededeling dat w32.myzor.fk@yf erop staat. Norton erover heen gehaald die heeft een paar dingen verwijdert maar het blijft erop staan.

De programma's die ook erop zijn gekomen en zeker niet gewild zijn deze:

Safety Alerter 2006
Personal messenger V2.03
IvideoCodeo 3.0
& Internet Explorer saferty Pluggin 2006(Weet iet zeker of deze wel echt van microsoft is)

Weet iemand hoe ik dit ding ervan af krijg? Alvast bedankt

Hier ook even een hijackthis log van die pc plus startuplist:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hijackthis log en startup list verwijderd. Hijackthis logjes worden hier zo ie zo niet meer nagekeken, daarvoor moet je op een ander forum zijn.
Laat eerst eens een aantal spyware scan programma's hun werk doen. Een Hijackthis log nakijken kan altijd nog.

Download eens Ewido Security Suite en laat daar je pc mee scannen:
http://www.ewido.net/en/download/

Laat het programma updaten, door op "update" te klikken.
Start Ewido Security Suite
Klik op "Scanner" --> "Complete System Scan" om het scannen te starten.
Als er een bestand gevonden wordt, zal er gevraagd worden om het bestand te verwijderen, klik dan op "OK".

Eventueel kun je een log van de scan bewaren, door na afloop op de knop "Save report" te klikken.

Hier kun je Ad-aware SE of Spybot S&D downloaden om je pc te laten scannen op spyware.
De update eerst doen, daarna pas scannen.

Handleiding Ad-aware:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=10

Handleiding Spybot S&D:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=11

Ad ware en spybot vinden niks. Die had ik al laten lopen.

Laatst bewerkt:
Ja, en je kan in ieder geval naar Configuratiescherm --> Software en kijken of een van die ongewenste programma's ertussen staat, en dan verwijderen.
Hijackthislogjes inderdaad op Nucia.

Ja, en je kan in ieder geval naar Configuratiescherm --> Software en kijken of een van die ongewenste programma's ertussen staat, en dan verwijderen.
Hijackthislogjes inderdaad op Nucia.

heb dat geprobeerd met die safety ding maar dan ging hij raar doen en sloot hij na ene paar seconden de pc zelf af. Dus daar blijf ik even vanaf.

heb dat geprobeerd met die safety ding maar dan ging hij raar doen en sloot hij na ene paar seconden de pc zelf af. Dus daar blijf ik even vanaf.

Oke.
Nu AVG Anti-Spyware ( Ewido ) laten scannen, alles verplaatsen naar quarantine.
Daarna naar Nucia en maak dan na het scannen een Hijackthis-logje en plaatst die daar met eventueel een link naar dit topic.

Oke, ik dacht het omdat huijb mij citeerde en toen zei dat het weer een bevestiging was dat er niet werd gelezen.
Huijb doelde zo als ik het kan zien, dat de TS gewoon meteen een log plaatste, na het bericht van lokoloko. Terwijl er duidelijk aangegeven werd eerst met Ewido(AVG) te laten scannen. hij pakte jou als citaat, omdat je de topic van Nucia aangaf.

Ook op Nucia wordt het aanbevolen is allerlei scans te doen. voordat een log geplaatst wordt. Het komt helaas maar al te veel voor, dat er een log geplaatst wordt, waaruit blijkt dat de goede scan software de probleem oplost.

Huijb doelde zo als ik het kan zien, dat de TS gewoon meteen een log plaatste, na het bericht van lokoloko. Terwijl er duidelijk aangegeven werd eerst met Ewido(AVG) te laten scannen. hij pakte jou als citaat, omdat je de topic van Nucia aangaf.

Ook op Nucia wordt het aanbevolen is allerlei scans te doen. voordat een log geplaatst wordt. Het komt helaas maar al te veel voor, dat er een log geplaatst wordt, waaruit blijkt dat de goede scan software de probleem oplost.

Oke, ik snap het.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan