w32.randex.gen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tessab

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Hallo allemaal,
Ondanks de Norton-antivirus en internetsecurity vanmorgen dus toch een melding gekregen dat mijn pc besmet is met w32.randex.gen in het bestand C/Windows/Prefatch/mssvc32.exe
Wie kan me vertellen welke akties ik moet ondernemen want Norton kan het niet repareren
Ik weet niet of het een onmisbaar bestand is. Kan ik het zomaar verwijderen? Heeft iemand anders een kopie van het bestand voor me zodat ik het daarna terug kan zetten?
Graag jullie hulp!!!!
Alvast bedankt
Tessa

Laatst bewerkt:
Volgens deze site is het idd een virus/trojan en heeft het bestand geen nuttige functie. Echter zou ik eerst proberen het virus op de nette manier te verwijderen ipv gewoon bestandje weggooien.

In ieder geval alvast bedankt voor het snelle antwoord en nu heb ik nog een vraagje......Wat bedoel je met "het virus op de nette manier te verwijderen "
Ik heb op de site gekeken die werd genoemd maar ik kan daar niet op vinden hoe ik het virus wegkrijg (of kijk ik er misschien helemaal overheen?)
Graag hoor ik van je
Tessa

Met op een nette manier verwijderen bedoel ik via een removal tool oid, het kan namelijk zijn dat het virus zich in meerdere files genesteld heeft. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om de file weg te gooien en een online virusscanner te doen.

Persoonlijk zou ik het op deze manier doen:

Probeer een online virusscan, bv Housecall
Afhankelijk van wat hij vindt zal deze proberen het virus te verwijderen of een andere oplossing aandragen.

Mocht deze scanner geen virus kunnen vinden meld het dan even dan zoeken we wel een anderre oplossing.

Gisteren nog in de veilige modus het antivirusprogramma laten draaien en toen vond mn pc 5 bestanden die geinfecteerd waren met Randex....maar Norton kan ze niet repareren!!!
Toen vanmorgen die Housecall geprobeerd en die kan helemáál niks vinden???
Ik heb ze nu allemaal in quarantaine staan bij Norton maar weet eigenlijk niet wat ik er daarna mee moet doen.
Gewoon laten staan of kan ik ze verwijderen als mn pc normaal blijft draaien.....of is er nog een andere oplossing
Alvast weer bedankt

Bedankt Jozo voor je reactie.
Deze site had ik ook al bekeken en ook in de veilige modus kan Norton het virus en/of de files niet repareren. En wat ze nu precies met :Reverse the changes that the worm made to the registry op punt 5 bedoelen.......
Als ik een backup maak dan zit dat virus erin Toch?
En hoe ik alles terug moet zetten (want dat bedoelen ze toch?) zou ik dus niet weten. De files zitten trouwens in de Temp map van de documents and settings, de Recyclers???, en in de prefatch map.
Weet iemand of dat meestal belangrijke mappen zijn?
Volgens mij niet maar ik houd de files toch nog maar even in quarantaine......
Tessa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan