W32.Rile

Status
Niet open voor verdere reacties.

rve123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Net kregen we op onze andere computer een bericht dat het virus W32.Rile was gevonden (link is naar de site van symantec). Ik ben gaan zoeken en kwam informatie tegen op de site van symantec. Er staat onder andere bij dat het virus alle .exe files opzoekt:(. Ik denk dat het virus er al een tijdje opzit. Gisteren hebben we virusupdates geïnstalleerd (beetje laat), en vandaag kwamen de eerste meldingen toen we in een map kwamen met een .exe bestand dat is geïnfecteerd. Ik heb de computer meteen op scannen gezet (daar is die nu mee bezig). Nu is mijn grootste zorg hoe de computer het gaat doen na de scan. En wat kunnen we doen om herhaling te voorkomen behalve de virusdefinities beter bijwerken.

Schaven aan je surf en email lees gedrag. Open niet zomaar een bijlage bij een email. Blijf bij het surfen op gewone sites en download niet zomaar een leuk progje om het weer na te zien of je klok op de seconde juist te zetten. Zorg voor een goede firewall op www.zonelabs.com kan je een gratis simpele te gebruiken firewall vinden. Doe ook regelmatig een windows update of zet de update op automatisch.

Het rare is juist dat we de eerste melding kregen toen mijn zusje een spelletje aan het doen was wat ze normaal ook doet. Bijlages van de e-mails let ik niet op want ik zit bijna altijd op een andere computer. En de firewall hebben we er al lang geleden afgegooid maar ik zal weer is gaan voorstellen om die te installeren.

Het virus is weg alleen zijn er wel 25 .exe bestanden beschadigd of verwijderd. Sommige spellen doen het dus niet meer en verwijderen wordt ook moeilijk doordat de uninstallers ook weg zijn. Maar dat zal allemaal wel goed komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan