w32.sober.G@ammvirus en Norton

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Norton houdt het w32 sober virus wel tegen maar ik word wel gek van de vervuiling van de berichten in mijn e-mail over de verwijdering van dit virus, dat is bijna net zo erg. Weet iemand hoe ik dit kan vermijden ????
groeten en bedankt elbert kok
 
De enige echte manier om dat virus niet meer te krijgen is een ander E mail adres. En anders moet je met filters zoals Mailwasher gaan werken en de boel van de server verwijderen alvorens binnen te halen. Ik heb het een tijd lang met Netsky gehad en dat is nu na verloop van tijd veel minder geworden maar af en toe ontvang ik er nog wel één. Ik denk dat dat bij jou na verloop van tijd ook het geval zal zijn.


Succes,
Raymond
 
heb net mailwasher inclusief key geinstalleerd kijken of het helpt, want die popups van norton zijn erger dan een virus zolangzamerhand, niet erg slim bekeken van norton, groeten elbert
 
Het lijkt met die mailwasher beter te gaan toch nog wel af en toe zo'n pop up van Norton maar naar ik begrijp komt de mail nu in de mailwasher interface en kun je het daar bekijken maar nu heb ik een mail met een attachment en die kan ik in mailwasher niet bekijken, althans ik weet niet hoe. En komt de mail echt niet meer in Outlook express?? Doe ik iets fout ??
 
De attachment zelf kan je in Mailwasher niet bekijken maar als je hem niet vertrouwd dan verwijder je hem gewoon van de server en dan komt hij ook niet meer binnen in Outlook Express.
 
Dat bedoel ik nu net, maar ik wil die attachment wel bekijken, nu zie ik net dat je in outlook express op zenden en ontvangen moet klikken en dan komen die berichten wel binnen. Maar waarom gaat dat niet automatisch of kun je vanuit mailwasher niet klikken zodat alle friendsmail naar outlook expr. gaat. Moet haast wel kunnen lijkt me. Het is mailwasher pro. Met dat aanklikken in Outlook express gaat het prima maar wel primitief.

gr.
elbert
 
Geplaatst door egkok
Maar waarom gaat dat niet automatisch of kun je vanuit mailwasher niet klikken zodat alle friendsmail naar outlook expr. gaat.

Dat kan wel degelijk, m.b.v. de knop 'Process Mail':
De werkwijze is simpel: Om Uw email te checken, opent U voortaan niet eerst Uw eigen email client (bijv. Outlook Express). In plaats daarvan start U MailWasher door te dubbelklikken op het icoon op Uw bureaublad of via Start, Programma's en dan MailWasher.

Het programma zal starten en U vervolgens melden welke emailberichten voor U gereed staan op de emailserver bij Uw provider. In de aankruisvakjes kunt U aangeven welke emails U wilt terugkaatsen of verwijderen (als U niets aankruist, worden gewoon alle emails als gebruikelijk naar uw email client gedownload), en vervolgens selecteert U Process mail(=Verwerk post). Bij de verwerking worden de door U geselecteerde emails verwijderd of teruggezonden, Uw eigen email client wordt geopend en U kunt de resterende emails op de gebruikelijke manier binnenhalen.
Bron
 
Yep, zo werkt het. Je krijgt dus alleen binnen wat je zelf wil.:)
 
Eigenlijk dan niet zoveel verschil met bijv. Spameater pro. Wat mij ook opvalt is dat het ikoontje niet automatisch in de tray blijft. Niet in de tray niet werkzaam???

En je moet ook nog op verzenden ontvangen klikken omdat je het automische van outlook express moet uitzetten.

Voorlopig meer ongemak dan gemak maar het ziet er goed uit, dus het zal wel aan mij liggen ik doe mijn best.

groeten elbert
 
Geplaatst door egkok
Eigenlijk dan niet zoveel verschil met bijv. Spameater pro. Wat mij ook opvalt is dat het ikoontje niet automatisch in de tray blijft. Niet in de tray niet werkzaam???

En je moet ook nog op verzenden ontvangen klikken omdat je het automische van outlook express moet uitzetten.

Voorlopig meer ongemak dan gemak maar het ziet er goed uit, dus het zal wel aan mij liggen ik doe mijn best.

groeten elbert

Ik begrijp dit niet helemaal. Je kunt MailWasher toch gewoon minimaliseren naar de systray? En je hoeft toch echt niet in Outlook Express op verzenden en ontvangen te klikken, dacht ik. Als je in MailWasher op 'Process Mail' klikt, wordt Outlook Express toch gewoon geopend en wordt de mail (voor zover je die niet hebt verwijderd of gebounced) toch gewoon binnengehaald?

Misschien helpt dit: handleiding MailWasher
 
Dat minimaliseren is dus niks want dat vergeet je om de haverklap, je zet hem dan bijv. uit. Het zou veel beter zijn, net zoals bij msn, dat ie altijd naar de systray gaat. Maar goed.
Als ik op process mail klik krijg ik wel outlook express maar niet de mail erin, dan moet ik dus eerst op verzenden/ontvangen klikken. Vermoedelijk omdat je de automatische mogelijkheid hebt moeten uitschakelen in Outlook express>> in extra>> opties>> etc.

gr.
elbert kok
 
Geplaatst door egkok
Dat minimaliseren is dus niks want dat vergeet je om de haverklap, je zet hem dan bijv. uit. Het zou veel beter zijn, net zoals bij msn, dat ie altijd naar de systray gaat. Maar goed.
Als ik op process mail klik krijg ik wel outlook express maar niet de mail erin, dan moet ik dus eerst op verzenden/ontvangen klikken. Vermoedelijk omdat je de automatische mogelijkheid hebt moeten uitschakelen in Outlook express>> in extra>> opties>> etc.

gr.
elbert kok

Nee hoor, die automatische mogelijkheid moet je uitschakelen omdat MailWasher die taak als het ware overneemt. Dat u in Outlook Express nog op verzenden/ontvangen moet klikken, klopt écht niet. Er moet ergens iets verkeerd staan ingesteld.
 
Begrijp ik ook wel want anders vind ik dit progje niks maar waar dan??????? En ook lijkt me dat ie automatisch naar de systray moet bij afsluiten, dat kan toch iedereen bedenken, dus zij ook, maar ikweetnie hoe.
gr
elbert
 
Geplaatst door egkok
Begrijp ik ook wel want anders vind ik dit progje niks maar waar dan??????? En ook lijkt me dat ie automatisch naar de systray moet bij afsluiten, dat kan toch iedereen bedenken, dus zij ook, maar ikweetnie hoe.
gr
elbert

Ik gebruik MailWasher al lang niet meer dus weet niet meer precies hoe het zat met de instellingen. Maar er komt vast nog wel iemand bij dit topic langs die het wel weet.
 
Hoy,
Kijk eens in menu tools van mailwasher en dan op opties klikken. Dan kies je wat je wilt.

En in Outlook Express
Menu extra> op de tab algemeen opties en aanvinken berichten ontvangen en verzenden bij opstarten.
 
hoy,

Dat klopt maar dat is alleen maar voor het geval je outlookExpress zonder tussenkomst van mailwasher opent, want dan haalt ie alles binnen zonder controle van mailwasher. maar als je mailwasher heeft doe je dat immers niet meer.

Alleen zou ie wel post gaan ophalen als je outlook opent om een e-mail bericht te verzenden. Dat heb ik als volgt opgelost. Ga naar je emailprogramma en klik op bericht verzenden. Schijf helemaal niets in het bericht. Gan dan naar bestand opslaan en kies opslaan als... geef het een naam en locatie in bv mijn documenten. Maak nu hiervoor een snelkoppeling, en zet deze op het bureuablad of in je snelstartbalk zodat je er altijd goed bij kan.

Klik nu op de snelkoppeling en je kan een berichtversturen zonder outlook express te openen

Probeer maar en succes.
 
ik heb het gewoon weer aangeklikt en nou doetie het wel. Maar het ging mij eigenlijk om die popups van Norton te voorkomen want daar werd ik gek van. Die popups als er een virus is onderschept. Lijkt erop dat het lukt... groeten elbert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan