W32.Spex.B.Worm gaat NIET weg !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconetti

Banned
Lid geworden
3 mrt 2001
Nu heb ik een vraag. Mijn buurman had wat problemen met de PC. Een en ander opgelost en tot ontdekking gekomen dat hij een virus had. Deze opgezocht bij Symantec en vervolgens de aan wijzingen gevolgd (veilige modus, bla, bla).
En nu komt het: deze virus is niet weg te krijgen. Norton geeft steeds de melding (na scannen) dat hij nog op de PC zit. Hoe kan dat? En hoe krijg je die dan ECHT weg?
Nogmaals: het gaat om W32.Spex.B.Worm en ik heb alles gedaan zoals op de site van Symantec staat..

grtz
falco

repair = failed
quarantine = failed
delete/remove = failed

Wat is dit voor #@*&#@* worm ??? :evil:

Staat er na de scan ook welk BESTAND er besmet is? Die kun je meestal WEL in veilige modus verwijderen.

Het gaat hier met grote waarschijnlijkheid om een actief bestand, dat alleen in de veilige modus verwijderd kan worden.
Je komt in de veilige modus door tijdens het (opnieuw) opstarten de knop F8 of Ctrl ingedrukt te houden (korte drukjes kan ook). Soms komt het voor, dat tijdens het opstarten in de veilige modus d.m.v. de knop F8 of ctrl ingedrukt te houden er een foutmelding komt (keyboard error) en in dat geval moet je even wachten tot het bios is geladen en dan de betreffende knop indrukken. Je komt nu in een dos-achtig scherm
Ga met de pijltjestoets naar veilige modus en klik dan enter.
Je komt nu in een enigszins gewijzigd bureaublad alwaar jij gewoon je virusscanner kunt starten. Om je virusscanner daar te starten ga je naar start --> programma's

Wordt het geïnfecteerde bestand gevonden in System Volume Information of _Restore, doe dan het volgende:
Windows Me:
1 Klik op start en klik via instellingen op configuratiescherm.
2 In het configuratiescherm zit een bestand genaamd systeem. Open dit door er dubbel op te klikken.
3 Klik in het scherm wat verschijnt op het tabblad prestaties (rechts bovenin).
4 Klik op bestandssysteem (links onderin)
5 Klik op probleem oplossing (rechts bovenin)
6 Zet een vinkje bij De optie Systeem Herstellen uitschakelen.
7 Klik op toepassen en sluiten en start de pc opnieuw op als dat gevraagd wordt.
8 Draai met de virusscanner een volledige systeemscan om te controleren of het virus ook daadwerkelijk weg is.
9. Zet vervolgens je systeemherstel weer aan.

Tijdens het uitzetten van je systeemherstel worden alle herstelpunten inclusief het kopie-virus van je PC verwijderd. Door je systeemherstel weer aan te zetten maak je vervolgens weer nieuwe herstelpunten....maar dan zonder kopie-virus !

MCA ;) ;) als je mijn vraag ziet = dan plaats je niet dat uitleg. Staat op Symantec, dus dat had ik al gedaan.
Ik ga morgen heen en de tip van Jozo even uitproberen.

Ciao :D
Falco

Had het inderdaad niet helemaal goed gelezen. Excuse!

Heb je trouwens wel eerst het register aangepast, alvorens je een ging scannen? Dat kwam nog even in mij op, omdat je normaal eerst gaat scannen en dan je register aanpast.

Laatst bewerkt:
MCA = ja dat had ik al gedaan ;)

JOZO BEDANKT :thumb: het werkte wel!!
Ik kreeg wel een error melding bij VSCANTM:

C:\WINDOWS\WIN386.SWP-> <<ERROR (-94)>>

maar goed, virus is WEG !!

Toppie :D :D
Groetjes
Falco

Geplaatst door falconetti
MCA = ja dat had ik al gedaan ;)

JOZO BEDANKT :thumb: het werkte wel!!
Ik kreeg wel een error melding bij VSCANTM:

C:\WINDOWS\WIN386.SWP-> <<ERROR (-94)>>

maar goed, virus is WEG !!

Toppie :D :D
Groetjes
Falco

C:\WINDOWS\WIN386.SWP-> is je Virtueel geheugen

En waarom dat foutmelding?

Ik ga straks weer heen. Volgens Norton is de virus weg. Het vreemde is (daarom ga ik heen dus) dat bij opstarten PC, deze, de foutmelding (opnieuw) geeft:
Explorer heeft een fout veroorzaakt in <onbekend>.
Zo is ook begonnen..

Groetjes
Falco

Geplaatst door falconetti
En waarom dat foutmelding?

Ik ga straks weer heen. Volgens Norton is de virus weg. Het vreemde is (daarom ga ik heen dus) dat bij opstarten PC, deze, de foutmelding (opnieuw) geeft:
Explorer heeft een fout veroorzaakt in <onbekend>.
Zo is ook begonnen..

Groetjes
Falco

Dit begrijp ik niet helemaal ik dacht dat je de WIN386.SWP foutmelding bij het scannen kreeg (is normaal)
En wat is de volledige explorer foutmelding ?

(daarom ga ik heen dus)
???

Ik kreeg inderdaad dat foutmelding (WIN386.SWP) bij het scannen met Trend.

Het begon dus dat mijn buurman steeds bij het opstarten van de PC een kort bericht kreeg: Explorer heeft een fout veroorzaakt in <onbekend>.
Toen ben ik heen gegaan en: SpywareGuard + SpyStopper werkte niet meer. Norton ook niet echt goed. En ik vond dat virus. Met Norton kreeg ik dat virus niet weg, met Trend wel. Maar nu is de foutmelding bij het opstarten terug.

Sorry Jozo :o

Nu zie ik pas dat niet alles goed staat..

Fout in: < ONBEKEND > dus daar heb jij/ik niets aan.

grtz
Falco

Anders ME er gewoon even overheen installeren (kan toch met ME ?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan