Voor de beantwoorders en (andere) meelezers : ik denk dat het e.e.a. nog wel meevalt (activeren / reistreren etc. etc.)
In mijn 4 jaar oude pc ging 6 weken geleden voor de 3e keer in 4 jaar één van de in Raid 0 geplaatste WD Raptors 10.000 RPM kapot (Raptors van 150 giga per stuk, dus 300 giga in Raid 0 ). Ik heb de knoop doorgehakt en ben afgestapt van de Raid. Ik heb een Hitachi 1 terra hdd teruggekocht en nu komt de relevantie met het topic :
ik heb de Windows image van C (genomen van de 2 Raptors) moeiteloos terug kunnen plaatsen op mijn nieuwe 1 Terra hdd. Daarvoor niets eens externe software gebruikt, slechts de met Windows Vista Ultimate meegeleverde kopieerfunctie gebruikt.
Activeren / registreren ? Niet nodig. 3 kwartier nadat ik de beide Raptors eruit gesloopt had en de nieuwe 1 Terra geplaatst had, was ik weer volledig met C 'online' en had ik Windows zoals die op de Raid 0 op de Raptors draaide weer 100% operationeel op die 1 Terra hd.
Het had wellicht ook binnen 5 seconden kunnen gaan, ware het niet dat de C schijf image 120 giga groot was en deze van externe hdd middels USB teruggezet moest worden op die nieuwe 1 Terra en ja, dat kostte een klein uurtje zuivere kopieertijd.