w7 besturing overzetten op een andere harddisc

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosie

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2006
:thumb:Ik heb w7 2 maanden geleden geinstalleerd maar ik heb nu een nieuwe snelle harddisc aangeschaft.Alles draait als een trein.VRAAG is het mogelijk om de oude c schijf geheel kopieren naar de nieuwe d schijf.Dan de oude c schijf demonteren. Of moet ik toch de oude schijf verwisselen met de nieuwe en opnieuw w7 installeren??:thumb:

Je kunt een image maken, schijven wisselen en image terugzetten. Er is ook software dat een exacte kopie maakt op een nieuwe harddisk, en ze dan omwisselen, ja dat kan dus.

sry dat ik me even moei maar krijg je dan geen problemen met je lesentie

en kan je de oude schijf dan nog gebruiken met die lesentie

Het kan zijn dat je windows opnieuw moet activeren .
Met een legale licentie is dat geen probleem

Voor de beantwoorders en (andere) meelezers : ik denk dat het e.e.a. nog wel meevalt (activeren / reistreren etc. etc.)

In mijn 4 jaar oude pc ging 6 weken geleden voor de 3e keer in 4 jaar één van de in Raid 0 geplaatste WD Raptors 10.000 RPM kapot (Raptors van 150 giga per stuk, dus 300 giga in Raid 0 ). Ik heb de knoop doorgehakt en ben afgestapt van de Raid. Ik heb een Hitachi 1 terra hdd teruggekocht en nu komt de relevantie met het topic :

ik heb de Windows image van C (genomen van de 2 Raptors) moeiteloos terug kunnen plaatsen op mijn nieuwe 1 Terra hdd. Daarvoor niets eens externe software gebruikt, slechts de met Windows Vista Ultimate meegeleverde kopieerfunctie gebruikt.
Activeren / registreren ? Niet nodig. 3 kwartier nadat ik de beide Raptors eruit gesloopt had en de nieuwe 1 Terra geplaatst had, was ik weer volledig met C 'online' en had ik Windows zoals die op de Raid 0 op de Raptors draaide weer 100% operationeel op die 1 Terra hd.

Het had wellicht ook binnen 5 seconden kunnen gaan, ware het niet dat de C schijf image 120 giga groot was en deze van externe hdd middels USB teruggezet moest worden op die nieuwe 1 Terra en ja, dat kostte een klein uurtje zuivere kopieertijd.

Laatst bewerkt:
Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat na het clonen naar een andere harde schijf windows opnieuw geactiveerd moest worden
Maar dat is op zich niet lastig of vervelend .

Wat is de gemakkelijkste manier en wat voor programma is er voor nodig?
Kan het zoals ik omschreven heb?1 op 1 kopieren en dan windows 7 opnieuw aanmelden?
:shocked:

ik heb goede ervaringen met acronis true image...
programma installeren
Een image maken op een usb hdd, dan herstel stick/flop/cd/dvd maken..
Checken of alles werkt...
Oude hdd verwijderen, nieuwe hdd plaatsen, booten via Acronis stick/flop/cd/dvd, verwijzen naar image en alles terug zetten... heb er nooit problemen mee gehad...

succes

Rob

Laatst bewerkt:
Windows 7 heeft zelf gratis prima image software aan boord dus er is geen enkele noodzaak om daar geld voor uit te geven.

spijt me dat ik advies gaf over een "koop" programma....

Rosie, succes...

gr

Rob

Hallo
Ik heb w7 opnieuw geinstalleerd op de nieuwe c schijf.Netjes alles wat belangrijk was naar de d schijf.FF losgemaakt voor het installeren en dit is nieuw voor me;schijf 0 dynamisch afwijkend met gele driehoek en op schijf 1 standaard c schijf.Wat oh wat te doen?????

de d schijf zat boven mijn oude c schijf in mijn desktop en heb hem alleen ff losgemaakkt met het installeren van w7 op de nieuwe.Ik dacht sluit hem aan en voila,nee dus

Ik heb alleen mijn oude c schijf verwijderd,en d schijf losgekoppeld.Een nieuwe c schijf erin gebouwd.W7 eropgezet.D schijf weer aangesloten.Zie de d schijf nu vreemd staan in schijfbeheer als ;schijf 0,dynamisch en afwijkend ???Schijf 1 geeft ie als c schijf aan ??

Afhankelijk van het merk en type moederbord is de aansluiting van de SATA kabels op het moederbord kritisch. Ik zou zo 1,2,3 het topic niet meer weten (zou je moeten gaan zoeken), maar ik heb enige tijd geleden in een vraag gereageerd dat ongeveer dezelfde toestand behandelde. Ook al heb je met SATA niets te maken met primary en secundary (zoals met IDE) is het zo dat het bij bepaalde Asus plankjes (alle / andere merken wellicht ook?) wel degelijk uitmaakt op welke SATA poort je de HDD aansluit (of ander apparaat) omdat volgens de handleiding dat te maken heeft met prioriteit vergelijkbaar met de IDE master en slave. Weet je heel zeker dat je D op exact dezelfde plaats hebt ingepluigd als waarop deze`zat voordat je 'm ontkoppelde?

Laatst bewerkt:
hallo,ik heb een ASUS M5A97 pro moederbordje.Ik heb de d schijf alleen ff losgemaakt toen ik de nieuwe c schijf aan het installeren was met w7.Kan ze is omdraaien:shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan