W7 instaleren lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Ik heb je vraag een eigen plaats gegeven en in de juiste sectie ervoor gezet. Je had je vraag in een topic van iemand anders gezet. Hetgeen niet de bedoeling is.

Succes met je vraag.
 
Hoi leandro123,

even voor de duidelijk
is het een standaard windows 7 dvd of van een leverancier e.g. HP/Dell installatie dvd?
heb je in je bios gekeken of deze je harde schijf herkend?
lukt het om op de windows installatie uberhaupt te komen?
zie je bij het kiezen van een installatie drive, je harde schijf tussen staan?
kan je ons verzien van error codes?

Het is een standaard windows 7 ja, van ultimate. Door het formatteren heb ik vergeten om een nieuwe harde schijf aan te maken, dus is alles weggegaan en hij kan mijn eigen harde schijf niet zien. Ik kan naar een windows 7 installatie komen maar dan komt het probleem weer 'dat er geen driver gevonden is' ik zie m'n harde schijf niet, maar het zal niet kapot zijn wat ik heb hem nieuw

leandro,

normaliter zou het formatteren van je harde schijf niet de harde schijf doen verdwijnen bij je windows installatie, formatteren zou enkel alleen de data(installatie) die je erop hebt onleesbaar maken.
dit betekend dat de harde schijf als "unallocated space" zichtbaar zou zijn.

zou jij even willen aangegeven hoe ver je in de installatie komt. dus krijg je de foutmelding voordat je afbeelding 1 ziet of krijg je een foutmelding bij afbeelding 2?
1. http://cdn.redmondpie.com/wp-content/uploads/2009/07/0_thumb.jpg
2. http://blogs.technet.com/blogfiles/...onBootfromVHDisbesteas_D0AB/image15_thumb.png
3. http://thewindowsclub.thewindowsclu...ads/2012/02/Copying-Windows-files-400x298.png

Ik kan naar een windows 7 installatie komen maar dan komt het probleem weer 'dat er geen driver gevonden is' ik zie m'n harde schijf niet, maar het zal niet kapot zijn wat ik heb hem nieuw
Ik neem aan dat de "nieuwe hard schijf" niet een externe schijf is? weet jij ook toevallig de merk van de harde schijf?

ik stel je nogmaals wat vragen omdat ik op dit moment geen goed beeld heb van waar het mis gaat. er spelen namelijk meerdere factoren die het probleem kan veroorzaken:
1. een defect dvd-rom of een windows installatie cd
2. defecte harde schijf (helaas kan je niet altijd vertrouwen dat wat nieuw is goed en lang zal werken, misschien is het een fabricage fout of heeft de winkelier deze schijf laten vallen etc.)
3. het hebben van een exotisch harde schijf (wat mij heel raar zou lijken)

ik hoor van je
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kom bij afbeelding 2, maar dan zie ik geen drivers, hij kan ze niet vinden. Dan staat er onder no drivers were found.. etc toen ik mn sata port 1 kon zien ging ik formatteren, maar toen was het mislukt en er waren opeens geen drivers meer en kon mn sata port 1 niet zien.

En ik zal ff een foto sturen van mn harde schijf

Sorry ik zou zelfs niet eens weten hoe je een afbeelding hier neer zet via een url..

Euhm deze https://dub110.mail.live.com/m/mess...9-00215ad965a0&attdepth=0&attindex=0&CP=65001
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ok dat je geen schijf ziet bij afbeelding twee verteld mij meer.
dat het fout is gegaan bij het formatteren is trouwens wel even iets dat je mag melden voortaan :)

ik zal je even moeten vragen om toch in je bios te gaan, normaal is dat "F2" of "DEL" bij de splashscreen (scherm van de fabrikant of moederbord)
vervolgens in je bios op zoek te gaan naar je hardschijf bij "opstart volgorde" of "boot"
in het nieuwe venster kijk of daar iets tussen staat wat begint met "IDE","SATA" of "Harddisk"
als het scherm nieuw voor je is wijzig niks en verlaat de bios altijd met "verlaten en niet opslaan".
sorry ik werk met engelse systemen weet niet precies de benaming in nederlands

staat je schijf er niet tussen dan vrees ik dat je schijf beschadigd is of dat hij zijn bestandssysteem kwijt is (NTFS,FAT32)
ik raad je dan aan om hier een professioneel naar te laten kijken.

Edit: de link werkt trouwens niet het is een directe link naar je hotmail, maar maakt niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Er staat bij sata 1 none en bij sata 2 wel wat van de hdd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@leandro123
Gebruik a.u.b. het berichtvenster "snel reageren" of "reageer op vraag" (aan de linkerkant) als je direct op de vorige posting reageert en niet de "quoteknop".
 
Hallo aghering,
Ik dank u zeer dat uw me helpt, maar kunt uw me verder helpen ik zou niet weten hoe ik die driver download. Mvg
 
Je zou met installeren van windows 7 helemaal geen driver nodig hoeven te hebben met een Intel chipset en die zit erin.

Neem aan dat je nu een windows 7 64bit ultimate dvd hebt, hoe kom je eraan?
Indien een zelfgebrande de procedure opnieuw doen op een lagere brandsnelheid.

En bij installeren eerst op geavanceerd de schijf eerst indelen en formateren, dan kun je pas installeren.

http://www.xcomputers.nl/pctip/windows7/oem-downloaden.html
 
Hallo Lange Pier,
Ik heb een zelf gebrande cd van ultimate 32 bit en als ik windows download, wanneer ik install heb geklikt en taal komt er no drivers were found

En taal gekozen hebt, komt er
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Leandro,

ik lees terug dat de schijf dus wel te vinden is in de bios dat is goed in iedergeval.
aangezien je aangeeft dat je ook een zelf gebranden image hebt raad ik je ook aan om de image van de website die lange pier aangeeft te downloaden en te gebruiken.
ik heb namelijk ook in het verleden een verkeerde iso gehad die voor de raarste meldingen zorgde.

indien dat niet werkt raad ik je aan om toch even iemand in huis te halen die op locatie kan troubleshooten.
graag hoor ik of de nieuwe iso geholpen heeft.
 
Kan iemand trouwens iemand een orginele home premium vista 32 bit geven om te downloaden?

Ik zit nu op een andere laptop met mijn laptop ernaast, ik download nu windows 7 ultimate wat Lange Pier stuurde. Ik heb dus een probleem met de driver op SATA port 1 staat: none.
Op SATA 2 staat dus wel wat. En als ik mijn windows 7 erin doe probeer ik het te installeren maar dan komt er 'No drivers were found' wat ik al verteld had. Maar ik wil een filmpje laten zien van iemand die hij op youtube heeft gezet en het hem wel gelukt is om een driver te vinden en installeren. Link: http://www.youtube.com/watch?v=OqKGc-f-Mqw hij heeft natuurlijk een andere driver. Maar ik kan mijne niet vinden. Ik kopieer nu een stuk die ik al geschreven had hierop :


Hallo, ik heb een samsung laptop model NP-R510-FS08NL. Als ik mijn laptop opstart komt er boot from ahci CD-ROM : Operating system not found. Daarna doe ik mijn windows 7 erin en laad windows, dan komt er een windows 7 installatie, probeer ik het te installeren komt er een beeld in het engels en staat er 'no drivers were found. Click load driver to provide a mass storage driver for installation'. Ik heb elke dag google en youtube doorgezocht maar het lukte allemaal niet. Ik weet niet welke driver ik moet downloaden. Mijn laptop is eigenlijk van vista en ik heb een windows 7 cd als datt wat uitmaakt met het downloaden van drivers. Dit is een link en het gaat over de specificaties van mijn laptop. http://nl.hardware.info/productinfo/...sung-r510-fs08 Ik hoop als u me kan helpen, alvast bedankt.
Dat was het. Nu wat info over mijn harde schijf: Merk HGST 320gb opslag geheugen 7200 RPM 5V 800mA HDD:Z7K500-320, HTS725032A7E63
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zou eerst even de bios induiken of de harde schijf wel wordt gezien, denkelijk zit daar het probleem.

Zoals ik eerder aanhaalde, je hebt geen drivers nodig, vaak alleen in een raid opstelling maar niet een installatie met 1 schijf, alleen bij oudere computers met een chipset waar de driver niet in W7 zit maar dat nog niet meegemaakt.
Er zit een Intel chipset in waar de driver ervoor op de W7 install DVD zit.
 
Overigens werd die vraag ook gesteld in reply 2.

Toch even dat compartiment van de harde schijf open maken en de boel eerst reseaten, je kunt pas iets installeren indien de harde schijf weer werkt.
 
Beste Lange Pier, bedankt voor je snelle reactie, nu het volgende probleem ik heb mijn harde schijf vervangen dat kon omdat ik garantie had, maar nu weet ik niet waar ik de orginele vista home premium 32 bit moet downloaden en met geactiveerde cracked code. Ik wil dit branden maar weet ook niet met welke programma. Zou u een link kunnen sturen van windows die ik moet downloaden en via welke download programma. Ps; andere kunnen ook reageren.
 
Helaas is Vista niet te downloaden op een normale manier, wel via torrent sides maar dat kan irri zijn tot je de goede side hebt gevonden.
Op de buitenzijde van elk merk laptop of PC staat een sticker met de key en miss is er in de omgeving een Vista 32 bits, denkelijk de home versie, te lenen.
Hulp verlenen bij cracks doen we niet.

Branden kan W7 doen of met Imgburn, wel op de laagste snelheid doen om fouten uit te sluiten.
http://www.imgburn.com/
 
Oke, ik ga niet toch niet voor de vista maar als ik windows 7 ultimate wil downloaden komt er bij de installatie een error namelijk: 0x80070017 ik heb hierover gelezen. Meeste zeggen dat het gaat om de download snelheid van een dvd+r ik heb het gedownload op 8x speed in nero. Maar ik heb nu een nieuwe die ik wil downloaden via poweriso. Op welke snelheid moet ik dit downloaden via poweriso? zodat de probleem weggaat. Ik heb een platinum dvd+r 4.7 gb. Alvast bedankt.
 
Als Microsoft aanhanger, kan ik niet anders adviseren om gewoon een originele versie te kopen.
Werkt alles weer zoals Microsoft dit bedoeld heeft.
Scheelt je een hoop irritatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan