W7, kan geen verbindning maken met mijn draadloos netwerk, vraagt geen paswoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

briardje

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2006
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een serieus probleem.
Nadat ik W7 opnieuw heb geïnstalleerd wilde ik verbinding maken met mijn draadloos netwerk.
Mij viel meteen op dat ik alleen mijn verbinding in de lijst zag staan, terwijl er normaal een stuk of 10 in staan:confused:
Ik wilde nu verbinding maken. Normaal krijg ik de vraag om mijn paswoord in te geven.
Echter dit gebeurd nu niet, zodat ik geen verbinding krijg.
Hoe kan dit plots?
Kan iemand mij helpen?

rechtermuisknop op de naam van jouwn netwerk, dan eigenschappen als het goed is kan je hier je wacthwoord invoere.

Helaas,
Als ik rechts klik krijg ik alleen maar "probleem oplossen" en "netwerkcenter".
Normaal vraagt hij toch altijd eerst om het wachtwoord???????? bij de eerste keer verbinding maken?
Ik snap dit niet.

Niet altijd,soms moet je op de modem een knopje indrukken.
Wat voor een modem heb je?
Heb je de goede drivers voor de netwerkkaart op de win7 pc?

Laatst bewerkt:
Hoi briardje,

Heb je na de installatie van W7 ook de drivers van je netwerkkaart teruggezet?
Heb je een ingebouwde netwerkkaart of gebruik je een USB dongle?

Jazeker,
Dat is het eerste wat ik doe.
Ik heb de pc enkele weken nog eens opnieuw moeten installeren en normaal is dat geen probleem.
Ik zie mijn router staan, klik op verbinding maken, hij probeert verbinding te maken maar vraagt dan om het wachtwoord, ik geef dat in, maak opnieuw verbinding en klaar is kees.
Wat vreemd is dat als wanneer ik in de netwerkverbindingen kijk ik mijn router zie staan, echter staat boven in geen verbindingen beschikbaar:confused:

Dan heeft je pc deze locatie onthouden.
weet je zeker dat je draadloze ontvanger aanstaat?

100% zeker, ik zit nl nu op de laptop, en die heeft ook draadloze verbinding.
De C schijf van de pc is geformatteerd. Tenzij er op de D schijf iets wordt opgeslagen.

Laatst bewerkt:
Als de schijf is geherformateerd, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat de PC iets van de vorige instellingen heeft onthouden.

Krijgt je PC een IPadres van de router of werk je met vaste IP adressen?

Sorry, van IP adressen ken ik niet veel.
Ik verbind hem thuis met de draadloze router via een wacht woord, waar na een nieuwe installatie een keer naar gevraagd wordt en klaar.
Nu krijg ik die vraag naar het wachtwoord niet eens.
Ik heb trouwens net een nieuwe installatie gedaan met een nieuwe harde schijf en met nog steeds hetzelfde probleem.

Wat voor een router heb je?merk+type.
Je moet een en ander in je router instellen!

Laatst bewerkt:
wat voor laptop heb je,?
als je geen een andere netwerkverbinding ziet en voorheen wel lijkt het me toch echt dat je je ontvanger uit hebt staan, vaak zit er een knop op je laptop waarmee je die in/uit schakelt of een toets die je kunt gebruiken in combinatie met een fn toets

Als je een paar regels omhoog gaat, zie je dat ik op het ogenblik op een laptop zit, die wel verbinding heeft. Dus alles staat aan.
Echter heb ik het probleem denk ik gevonden. Volgens mij is de netwerkkaart kapot.
Ik heb juist een andere genomen, pc aangezet, driver werd automatisch geïnstalleerd, op verbinden geklikt, wachtwoord ingegeven en toen had ik meteen verbinding.:)

Hoi,

Blij dit te horen.
Je zou de oude netwerkkaart nog eens kunnen inbouwen en opnieuw proberen.
Het zou namelijk ook kunnen dat bij het installeren van de stuurbestanden er iets is misgegeaan.
't zou zonde zijn om je netwerkkaart weg te gooien als die niet echt stuk is.

Wel steeds eerst de bestaande netwerkkaart in de device manager verwijderen alvorens ze echt fysiek te verwijderen.
Dit wist je waarschijnlijk wel maar ik geef het maar even mee.

Hoi,

Ik was dus gisteren ook een andere pc aan installeren, ook met een draadloze netwerk kaart. Die ging dus perfect.
Daarna heb ik die, zoals gezegd in mijn pc gedaan en daar werkte die meteen.
Ik heb toen mijn kaart in de andere pc gezet, had toen weer het zelfde probleem als in mijn pc.
Omdat de andere in mijn pc werkte, dacht ik ik zal die nog eens om zetten.
Toen startte mijn pc niet eens meer op.
Hij bleef steken op het start scherm. (de reden waarom ik mijn pc opnieuw moest installeren).

Bedankt voor al de reaktie's.

Dirk

Hoi Dirk,

Kan je de status van de vraag nog op "opgelost" zetten?
Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan