w7 of w8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,
Ik wil een nieuwe laptop maar ik weet niet of ik er een moet nemen met w7 of w8 .
Wat zijn de voor en nadelen van beide systemen ?
Mvg.
Hans

Windows 8, het is even een kwestie van wennen maar als je het een tijdje gebruikt merk je dat het een topsysteem is. De snelheid is ook veel hoger en ik ben nog geen fouten tegengekomen.

neem je een ultrabook neem dan win 8 neem je laptop zonder touchscreen neem win 7

Windows 8 hoeft niet persee touchscreen te zijn hoor. Windows 8 werkt ook perfect zonder.

Het wordt een laptop zonder touchscreen.
Aannemende dat een nieuwer besturingssysteem ook beter is blijven er toch twijfels dit omdat ik hier veel problemen lees met w8
Wat is er behalve touchscreenbediening nou anders in w8
Hans

consumentenbond...

Het advies van de consumentenbond is...wachten tot de eerste Service Pack (SP1) eraan hangt.
Win8 zonder touchscreen schijnt echt een crime te zijn - wellicht een kwestie van smaak.

als u dat zoekt kunt u veel beter windows 7 nemen.

Niet voor de prijs die je nu betaald voor een upgrade naar win 8 Pro!
Met win 8 hoef je maar 1 keer meer te klikken om in een klassieke windows desktop te komen.......dit neem ik er graag bij voor een (tijdelijke) 60-70 € verschil in aankoop....en bij 7 heb je dan alleen nog maar de Home Premium voor dat prijsverschil!

Maar.....dan heeft u toch eerst win7 moeten aanschaffen en daarbovenop dan nog eens een bedrag voor win8. En wat heeft u dan als u upgrade naar win8: een windows7 die verstopt zit achter een win8-scherm dat bedoeld is voor een touch screen waarbij veel software die u al had niet meer functioneert en waarvan veel drivers nog niet geschikt of beschikbaar zijn....... dat is slim zeg :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Die upgrade werkt zelfs op een XP.....ik neem aan dat iedereen die ondertussen al wel heeft......Dus je hoeft geen windows 7 te kopen om 8 eroverheen te zetten.Trouwens,als je 7 al geinstalleerd hebt,en je wil toch naar 8,kan je ook voor een nieuwe installatie kiezen,dus geen win 7 die verstopt zit achter een win 8 scherm als je dat zelf niet wil.Bang om je oude programma's en drivers?Dan kan je 'm ook op een andere partitie installeren en een dualboot van oud en nieuw maken......

Laatst bewerkt door een moderator:
Heren als jullie 1-op-1 op elkaar reageren gelieve niet de quoteknop te gebruiken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan