W7 opnieuw installeren zonder dvd drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,
Ik wil op een laptop W 7 opnieuw installeren echter de dvd drive speelt geen dvd's meer af ( wel audio cd's )
Hoe krijg ik W 7 erop ? Ik heb een usb-stick 8 Gb en een externe hd , ook heb ik een D partitie .

Alvast mijn dank
Hans

Het meest eenvoudige is een image terug te zettten.
Heb je die destijds gemaakt of staat deze op verborgen partitie?

Is de dvddrive defect of kan je nog wel de pc opstarten met ( bios 1e opstart partitie) opstartbare dvd?
Zo ja, kan je opnieuw installeren met een installatiedvd van Win7 ( zelfde versie i.v.m. key).

Geef dus eerst eens aan wat je in huis hebt.
Nu zijn dvddrive tegenwoordig niet heel duur en kan je overwegen deze te vervangen.

Ook als je bios opstarten van usb ondersteunt en je deze optie als 1e opstartitem instelt kan je een opstartbare usbstick met Win7 maken.
Je moet dan wel een iso van Ein7 hebben: http://tweakers.net/nieuws/63303/microsoft-tool-laat-windows-7-vanaf-usb-stick-installeren.html

Meer info ,
Het is de laptop van de buurman Acer Aspire 7715z , door allerlei virussen werken veel dingen niet meer zelfs systeemherstel heeft het begeven .
Een jaar geleden is de laptop door acer gerepareerd ( kapotte usb aansluiting ) windows moest ik toen telefonisch opnieuw activeren , waarna de door mij gemaakte back-ups niet meer werkte .

Ik kan geen verborgen partities vinden , ook tijdens opstarten alle F-toetsen geprobeerd .

Hans

"dvd drive speelt geen dvd's meer af ( wel audio cd's )"

opstart "dvd" zou hij dus misschien wel afspelen , DVD films niet omdat hij daarvoor codecs mist gezien hij wel audio afspeelt
heb je al geprobeerd met de opstart dvd?

Laatst bewerkt:
@ djangoleone ,
Vind dat ook vreemd , heb al de nieuwste firmware erop gezet , een schoonmaakcd tje , apparaat verwijderd in apparaatbeheer .
Misschien dat het verholpen is bij een nieuwe installatie .

@ Zoefff ,
Hoe gebruik ik dat Ein7 , moet dat ook op de stick ?

Hans

Het is een tool om samen met win7 iso op usbstick een opstartusbstick te maken.
De generatie netbooks hebben geen dvd-drive en zo heb je dus in plaats van een installatiedvd een opstartbare Win7 installatieversie op mem stick.

Laatst bewerkt:
Heb met Ein7 windows 7 op de usb-stick gezet en begonnen met de installatie , bij het scherm waar ik W 7 wil installeren staat hetvolgende :
Disk 0 Partition 1 : PQSERVICE 12 GB OEM RESERVED
Disk 0 Partition 2 : SYSTEM RESERVED 101 Mb
Disk 0 Partition 3 : Acer 99,8 Gb
Disk 0 Partition 4 : 353,8 Gb

Dit lijkt er toch op dat er een verborgen partitie op staat . Hoe benader ik deze ?

Hans

Heb de fabrieks instellingen teruggezet ( was Alt + F10 ).

Wet iemand een programma waarmee ik de voorgeinstalleerde rommel en proefversie's makkelijk kan verwijderen ?

Hans

'k Zou in ieder geval de recoverydvd's maken!
Dan kan je daar ook op terugvallen.

Verwijderen kan gewoon in programma's en onderdelen, maar ook met een progke als Revo Uninstaller Free.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan