W7 start niet meer op....

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Hoi allemaal.

Ik heb een laptop die door een partitieverandering niet meer opstart.
Ik had vroeger bij XP een dvd/cd waarmee ik xp kon opstarten waarna ik de belangrijke onderdelen veilig kon stellen...is die er ook voor W7 ?

Lees mijn sig svp.

En heb je geen herstel DVD gemaakt?
Had je een backup of een image?

Hoi LP,

Neen hij is niet van mij ik zou hem "repareren"
Ik wilde de Partie C die de heleschijf innam gaan verdelen, maar toen ik klaar was starten die niet meer op..
Hoe kom ik er in om toch nog wat te kunnen redden....?

Mijn plan is nu om de "nieuwe D" te gaan gebruiken om daar een nieuwe windows op te zetten om zo maar de foto's ed te kunnen redden vann de oorspronkelijke C

Sorry wat is "Lees mijn sig svp"

Laatst bewerkt:
Je kan je windows downloaden en installeren met een iso bestandje en op een schijfje zetten. Je kan daarna de code op de onderkant gebruiken om te activeren. Bij de installatie gebruik je custom. Hij maakt een nieuwe schijf aan genaamt c, en je oude bestanden gaan op de c schijf naar windows.old. Als je meer vragen hebt, vraag maar, ik heb in de laatste week al twee keer windows geinstalleerd, en ik weet zoal wel al wat er kan mislopen...

Groetjes,
Sander

Hoi Sander dank voor het meedenken maar je uitleg hoe ik dat moet maken is mij niet helemaal duidelijk....
Het is al weer een tijd geleden dat ik zoiets had ( stom)
Maar een bootable data recovery cd kan dat helpen ?
Dat ik wel de bestanden met de foto's kan redden...

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry wat is "Lees mijn sig svp"
De rode tekst die in de handtekening staat van zijn bericht.
M.a.w. er is te weinig info om adequaat te kunnen reageren.
Heb je een partitiemanager gebruikt, zo ja welke?
Kortom hoe is de partitieverandering tot stand gekomen? Heb je dat via windows schijfbeheer gedaan of externe software gebruikt?
Wat is het merk v.d. laptop en was Win 7 voorgeïnstalleerd? Is de evt. aanwezige herstelpartitie ook vermöbelt?

Laatst bewerkt:
"M.a.w. er is te weinig info om adequaat te kunnen reageren.
Heb je een partitiemanager gebruikt, zo ja welke?
Kortom hoe is de partitieverandering tot stand gekomen? Heb je dat via windows schijfbeheer gedaan of externe software gebruikt?
Wat is het merk v.d. laptop en was Win 7 voorgeïnstalleerd? Is de evt. aanwezige herstelpartitie ook vermöbelt?
"

Sorry helemaal gelijk :rolleyes:

Het is een laptop Compac Presario CQ52 met W7 Home 64bits.
Ik kan niet meer in de laptop kijken maar wat ik herinner ( hij is niet van mij ) is het :

alles origineel
1x grote C schijf
1x recovery schijf
1x (?) schijf(je)

Ik heb de C schijf gepartioneerd met door het programma AOMEI Partition Assistent Professional 51 Unattended incl Boot CD er op te zetten en die ingesteld op 100 GB voor de W7 en de rest voor een D schijf te maken om daar de documenten + foto's op te ztten om daarna de schijf weer opnieuw te installeren.

Nadat dit gebeurd was moest ie opnieuw opstarten maar geeft nu aan:
"het programma of onderdeel '\??\C:\windows.EXE kan niet worden gestart of uitgevoerd van wege incompatibiliteit met de 64 bits versie van Windows....."

voor de rest heb ik er nog niks aangedaan dus zou in principe de C schijf nog intact moeten zijn maar ik kan er dus niet meer inkijken hoe de indeling nu precies is..

" Is de evt. aanwezige herstelpartitie ook vermöbelt?"
Nee volgens mij niet want ik heb alleen maar de C schijf gedeeld

NB Bericht.

Ik heb nog even een nieuwe boot dvd W7 gedraaid om te kijken hoe de schijf verdeling is.
Dit geeft ie aan :

Naam....................................... Totale grootte.....beschikbaar......type

Schijf 0 Partitie 1: systeem.......... 199MB...............165 MB............systeem
Schijf 0 Partitie 2:........................100GB................23 GB............. primair
Schijf 0 niet toegewezen ruimte......118GB...............118 GB...( hier staat niks vermeld )
Schijf 0 Partitie 3: RECOVERY.........14GB.................. 2 GB............. primair
Schijf 0 Partie 4 : HP-TOOLS...........103 MB............. 89 MB............. primair

Ik heb verder niks meer gedaan alleen gekeken :-)

Laatst bewerkt:
Start eens van een Live Windows CD op Hirens of Bart PE boot CD en als de partities er nog zijn kun je ze benaderen om de bestanden over te zetten op een USB stick.

hang de schijf in een andere pc en kijk wat er nog te redden valt.

een tip voor de volgende keer: ook met nieuwe hardware en software geld> klooien met partities> eerst een back up, scheelt een hoop ellende

Hoi Allemaal,

Dank voor het meedenken, ben hartstikke blij met jullie.
andre@home Ik ben nu bezig met jouw advies :thumb:
Heb een windows live cd gemaakt en kan bij de foto's komen
Ben nu bezig zoveel mogelijk te redden.
Hou jullie op de hoogte nogmaals dank jullie wel voor de (nog komende) adviezen ;)

Maar wat werd er aangegeven op het scherm toen je na de herindeling die windows 7 laptop opstarte?

Had je al met de windows 7 DVD de reparatieopties uitgeprobeerd?
http://windows.microsoft.com/en-us/...ns#what-are-system-recovery-options=windows-7

Bootrec.exe kan ook het een en ander.
http://support.microsoft.com/kb/927392

Zie overigens dat er al 4 primaire partities zijn, die "system" wordt daar ook toe gerekend.

Kijk idd ook eens met de Hirens Boot CD via MIniXP die erop staat of de bootschijf wel een drive letter heeft, C:\ dus, de system mag geen schijfletter hebben.
http://www.hirensbootcd.org/download/
Onderin staat de downloadlink en de iso branden als image, zul je wel weten maar toch.

Hoi LP,

Wat goed wat je zegt !!!!!!!!de nieuwe schijf W7 heeft D in plaats van C !!!!!!!!!!!

Naam....................................... Totale grootte.....beschikbaar......type

Schijf 0 Partitie 1: systeem.......... 199MB...............165 MB............systeem heeft nu letter c
Schijf 0 Partitie 2:........................100GB................23 GB............. primair heeft nu letter d
Schijf 0 niet toegewezen ruimte......118GB...............118 GB...( hier staat niks vermeld ) nu niet zichtbaar
Schijf 0 Partitie 3: RECOVERY.........14GB.................. 2 GB............. primair heeft nu letter e
Schijf 0 Partie 4 : HP-TOOLS...........103 MB............. 89 MB............. primair heeft nu letter f

Maar ja nu het probleem.... hoe kan ik de letter veranderen via windows live cd ...:rolleyes: zodat ie dus wel opstart met de juiste schijf want daar zal het probleem denk ik zitten ..

Met de partitiemanger cd eens kijken of het daarmee kan maar denkelijk niet, met de MiniXP gaat het sowieso.

Maare, had je die startup repair geprobeerd?
http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/products/features/startup-repair

Je kunt max. 4 primaire partities op een MBR schijf hebben, zou later die ruimte weer aan de C: geven.

Vermoedelijk werken de recovery en tools partitie niet als een logisch station in een extended partitie maar dat weet ik eigenlijk niet.

Hoi LP

Ja ik ben toch even de weg kwijt..
ik heb nu hirensboot er in zitten en op minixp gedrukt maar hoe verander ik nu de schijf letters...

"Maare, had je die startup repair geprobeerd?
http://windows.microsoft.com/en-US/w...startup-repair"

Hoe kom ik aan startup repair zoek het op internet..
Kan ik het op een usb of cd zetten want ik kan tot nu toe niet in de laptop komen...:(

Je hebt een installatie DVD van windows 7 nodig of een gemaakte systeemherstel DVD/CD, de laatste maak je op een windows 7 PC via backup en systeemherstelschijf maken, dat kan op elke windows 7 PC.
Daarvanaf kun je een opstartherstel starten.

Met de MiniXP zou je de driveletters aankunnen passen in diskmanagement maar dat weet ik niet 100% zeker.

Net zo als met de opstart cd van Aomei, vermoedelijk kun je daar ook de schijfletters mee aanpassen maar dat weet ik ook niet, van andere partitiemanagers niet.

Al met al zijn er meer opties en wegen die naar Rome leiden.

Lol, bedoelde indien je van partitiemanager CD opstart, met Minitool cd b.v. zie je niet eens de driverletters.

Had de Hirens CD nog niet gestart om het te controleren maar lees in die link dat het kan, MiniXP krijgt immers een virtuele X dacht ik.

Ik weet dat het aan mij ligt ben er al vanaf gisteravond en 5 uur vanmorgen mee bezig....
Maar de herstelrecovery heb ik doorgelopen die geeft aan dat het goed is maar hij start op tot:

"het programma of onderdeel '\??\C:\windows.EXE kan niet worden gestart of uitgevoerd van wege incompatibiliteit met de 64 bits versie van Windows....."

ik weet het echt niet meer,.......hoe krijg ik de schijf letter veranderd in een laptop die niet opstart:o

windows.exe in mijn win7 bestaat ie niet....
Klopt dat wel?
Of heb je per ongeluk deels een 64 bits installatie over een 32 bits gezet?
Als dat niet af is gemaakt... dan zou je ook zulke berichten kunnen krijgen.
Meer duidelijkheid hoe je het EXACT gedaan hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan