W7 terug zetten aan de hand van back up cd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
722
Ik heb een vraagje...of eigenlijk 2.

Ik heb laatst geupgrade naar Windows 7.
Eerlijk gekocht van de Microsoft site, en die stuurden mij ook braaf 2 back up schijfjes toe.
Genaamd: Windows 7 Home premium Back up Schijf 32 bits software. en
Windows 7 Home premium Back up Schijf 64 bits software.

Nou is mijn vraag:
Als ik in de toekomst met een schone lei wil beginnen, hoe doe ik dat dan?
Gewoon cd er in, en dan opstarten en het scherm volgen?

Ik draai nu op een 32 bits versie.
Zou ik dan ook de 64 bits versie er in kunnen stoppen?

Ik vraag dit nu, op dit moment, aan de hand van het feit dat ik een soort handleiding maak.
Als ik met een schone installatie wil beginnen, dan heb ik namelijk niet altijd de mogelijkheid om op internet te komen.
En zo`n boekje vind ik dan wel handig.
En dan hoef ik ook niet alles te onthouden, wat meer rust in mijn hoofd creëert :)

Alvast bedankt iedereen
 
Om te weten of je 32 of 64 bit moet/kan installeren zul je even de gegevens van je pc moeten posten, met name hoeveel geheugen je hebt en wat voor processor (dit omdat niet elke processor 64 bit aankan, en het van je hoeveelheid geheugen afhangt of het nodig is).

Om te installeren: volg de handleiding die erbij zit. Bij mijn broertjes packard bell kon hij een clean install of een upgrade doen (naar keuze). Ik weet niet of dat bij elk merk zo is.

Om een upgrade te doen moest hij in ieder geval de cd in de pc steken terwijl hij aanstond. Om een clean install te doen moest hij hem opstarten met de cd erin, en dan vanaf cd booten. Maar het hangt dus af van je merk of dit kan.
 
Om te installeren: volg de handleiding die erbij zit. Bij mijn broertjes packard bell kon hij een clean install of een upgrade doen (naar keuze). Ik weet niet of dat bij elk merk zo is.

Er zit geen handleiding bij.
Microsoft stuurde mij alleen een envelop met een rekening afschrift en 2 witte hoesjes met in elk hoesje een cd/dvd. (de 32 en de 64 bits dus)

Anders was het geen probleem :)
 
Laatst bewerkt:
Dan is het een kwestie van proberen ;). Zet in je bios de cd/dvd speler bovenaan, douw de cd erin, en start je pc opnieuw op. Je merkt wel of een clean install mogelijk is. Dan begin je "met een schone lei". Als hij niks doet (en opstart naar windows) is dit dus niet mogelijk ;).

Vergeet niet je data van te voren te backuppen (die ben je kwijt bij een schone installatie) en ook even alle drivers te downloaden van tevoren (en ergens op te slaan buiten je harde schijf, want die wordt gewist ;) ).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan