W8.1 naar W7 uiterlijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbolland

Verenigingslid
Lid geworden
5 jul 2001
Berichten
327
Hallo,
Ik ben van plan om met een paar maanden een nieuwe laptop te kopen met W7.
Nu zie ik op internet dat deze stukken duurder zijn dan de W8.1 laptops.
Ik heb wat op internet gekeken en lees daar dat je pc met W8.1 ook het uiterlijk (deels) van W7 kan geven.
Ik heb het niet zo met het uiterlijk van W8 met die tegeltjes.:evil:

Zijn er dingen zichtbaar te maken zoals op je buroblad van W7?
Zoals: verkenner, buroblad. een gewone W7 look?

Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Hallo,

Teneerste raad ik je dit soort programma's sterk af, zij staan bekend om problemen met je systeem te veroorzaken.

De meest gebruikte programma is Classic Shell, hiermee kun je het oude Windows Start icoontje terugkrijgen, hoewel niet orgineel, lijkt het erop.
Je kunt vervolgens ook ModernMix draaien, die zorgt ervoor dat APPS in Windows worden gezet http://www.stardock.com/products/modernmix/index.asp

Hopelijk kun je iets ermee.
Yuri
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reactie.
Ja zoiets had ik ook al voorbij zie gaan op internet dat je met extra tooltjes je w8 kan aanpassen.
Maar net wat je zegt is het niet aan te raden bij diverse tooltjes.

Een paar jaar geleden heeft de EU in Brussel afgesproken dat iedere nieuw pc hier in Europa verkocht wordt de koper
zelf zijn OS mag kiezen wat hij wil gaan gebruiken.
Nou ik kan nergens een nieuwe knappe laptop (met core i3 of i5 ) op internet vinden zonder OS of met W7 voor 500,-.
Ja een zakelijke laptop voor 750,- met W7.
W8 laptops des te meer al vanaf 350,-.
Ik heb wel een winkel gevonden die mij een laptop wil verkopen waar dus al W8 op staat, deze halen ze er dan af
en dan zetten ze er W7 home op, deze moet ik dan wel betalen en de kosten van het instaleren.

Ik wacht nog eventuele reacties af van gebruikers van dit forum.
 
Installeer Classic Start Menu van Classic Shell,en kijk eens in de opties......je kan windows startscreen helemaal overslaan en zelfs de tabs die uit de hoeken tevoorschijn komen uitschakelen.
Als je dan nog UltaUxThemepatcher installeert,kan je van uitzicht haast het verschil niet meer zien tussen win 7 en 8....:)
 
Ik begrijp dat probleem over die tegeltjes nooit. Als je het niet wilt gebruiken dan doe je dat toch niet?
Daar ben je helemaal vrij in.
 
Ik lees net een bericht bij een groot computerblad van 31-1 dat er een grote update komt voor 8.1 en dat de tegelinterface verder weggestopt
gaat worden. Na het opstarten van deze update is het ouderwetse buroblad weer aanwezig.
Deze grote update zal half maart dit jaar komen.
 
Ok, Acer & Lenovo hebben daarom Pokki voorgeinstalleerd op de Windows 8 modellen:

http://blog.pokki.com/blog/2013/08/22/lenovo-pcs-now-come-with-pokki/

Je bent dus niet de enige die baalt van die slecht betegelde lekkende badkamer! ;)

Volgens een of andere Franse rechtszaak bij het Europese Hof mag je als klant wel een computer zonder besturingssysteem eisen waarbij het verwijderen gratis moet zijn (leeg aanleveren), maar de installatie van een ander besturingssysteem is uiteraard op eigen kosten. Geld ook voor aanbiedingen, moet je wel op je strepen gaan staan, of dat het waard is...

De 2de "update" van Windows 8, ach, als je het toch hebt, 't is weer gratis, maar ik wacht nog even voor ik overstap van XP, want de 1ste Windows 9 komt in 2015, & dan is het wachten op Windows 9.5, de Windows 95 versie zoals Vista van Windows 8.x, maar die zal dan wel binnen een half jaar weer ge-servicepacked worden naar Windows 9.8...

Tadaa, & ala: Daar hebben we Windows 98SE zoals Windows 7... Tatarataaa!!! ;)
 
Ik lees net een bericht bij een groot computerblad van 31-1 dat er een grote update komt voor 8.1 en dat de tegelinterface verder weggestopt
gaat worden. Na het opstarten van deze update is het ouderwetse buroblad weer aanwezig.
Deze grote update zal half maart dit jaar komen.

Ook in Windows 8 en 8.1 is het bureaublad nog gewoon aanwezig. En ook in 8.1 bestaat al de optie om direct naar het bureaublad op te starten. Als je de nieuwe interface niet wilt zien, is het eigenlijk ook niet nodig (alleen voor aflsuiten moet je even in de 'charms-bar' wezen). Het gemis van de lijst van programma's in het voormalige startmenu is in 8.1 ook grotendeels opgelost door een lijst met alle apps toe te voegen aan het startscherm. Verder vind je al je persoonlijke documenten (zoals vroeger in het startmenu) in 8.1 direct terug bij 'Deze PC' meteen als je verkenner opent. Alles bij elkaar is 8.1 eigenlijk zo beroerd nog niet, ik hoop dat meer mensen dat zullen inzien!

Het lijkt er op dat veel mensen een hekel hebben aan windows 8, gewoon omdat het nou eenmaal de trend is om een hekel aan windows 8 te hebben xD

EDIT: 'de grote update' waar je het over hebt, is gisteren gelekt. Ik ben zo vrij geweest om deze even te proberen. Het startscherm wordt alles behalve weggestopt. Ik kan je wel vertellen dat het een stuk aangenamer werken is, omdat veel elementen van de interface prima zijn verbeterd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan