W8 upgrade op lege harddisk zetten.

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ooit W8 aangeschaft via de aanbieding van MS. De bedoeling was om op mijn pc (dual boot met Linux en XP) XP te upgraden. Daarna werkte echter niets meer (geen forum heeft me kunnen helpen). Heb alleen Linux weer kunnen herstellen met restore grub. Ook na terugzetten van XP deed dual boot het niet meer, dus noodgedwongen draait XP nu op virtual box in Linux.
Ik moet nu mijn harddisk vervangen door een nieuwe (oude kan het ieder moment begeven). Daar wil ik W8 opnieuw op installeren. Ik heb een geldige licentie en een gebrand dvd-tje met W8 geleend van iemand die W8 ook legaal heeft gedownload/aangeschaft. Alleen was de aanbieding van W8 toen alleen mogelijk als er al een oudere legale versie van Windows op de pc zat en dat werd gecontroleerd via een zg. hulpprogramma dat je eerst moest draaien. Maar nu heb ik een lege harde schijf. Hoe doe ik dat?

Je hebt dus een code van een Upgrade naar Windows 8.
Om deze te gebruiken heb je dus een legale versie nodig van XP/Vista/7 die op de harde schijf geinstalleerd wordt, voordat je Windows 8 kan gebruiken.

Dank voor je reactie. Duidelijk: houdt dus in dat ik eerst mijn legale XP (die nu in virtual box draait) op de nieuwe schijf moet zetten, en daarna upgraden naar W8. Heb eventueel ook nog een zeer oude W2000 dvd met licentie om hiervoor te gebruiken.
Vraag me wel af: die W8 was dus al een keer geïnstalleerd/geregistreerd op de pc waar nu de nieuwe schijf in moet. Kun je die W8 dan zomaar opnieuw installeren en een tweede keer registreren? Lees nogal eens over problemen met opnieuw installeren/registreren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kom er niet uit en ga het anders doen. Ik stap helemaal van die W8 upgrade af en in plaats daarvan installeer ik een volledige W7 home premium (een legale met licentie).
Heb begrepen dat je voor dual boot Windows - Linux eerst Windows moet installeren (ging destijds met XP en Ubuntu/Mint perfect). Ik heb daarom de 'Linux harddisk' fysiek losgekoppeld en W7 vanaf de installatie DVD op de 'Windows harddisk' ge�nstalleerd. Nadat alle vinkjes groen waren kreeg ik een herstart met daarna weer de beginmelding 'wilt u opstarten vanaf de dvd?'. Heb toen de dvd eruit gehaald, anders gaat hij opnieuw installeren. Vervolgens heb ik de pc herstart (dus met 1 harddisk met verse W7), maar W7 start niet op. Krijg na het biosscherm een zwart scherm met een cursor. In de bios staat deze harddisk netjes als eerste bootoptie, dus wat kan hier nu nog mis gaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan