w95 geen toegang tot d: het apparaat is niet klaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

febo

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2006
Berichten
35
dag

ben n oud beestje aan het opknappen;
de cd rom drive werkt niet; moet een uitpakbestandje installeren
en deze cd leest hij dus niet,,

een andere originele cd met een spel leest hij wel; heb al 3 verschillende merken geprobeerd, maar helaas

kan iemand mij helpen?
bvd!!!!!!
febo
 
Ik ken het verschijnsel. Ik heb namelijk mijn eigen oude pentium1 met dubbelspeed CD rom speler net opgelapt. Ik liep tegen hetzelfde aan. Ik heb er toen even tijdelijk een nieuwere CD speler ingezet. Heeft opzich niets te maken met dat dubbelspeed maar met compatibiliteit met CD's. Gaat het waarschijnlijk om een gebrande cd of om een CD-RW. Zelfs gebrande CD die afgesloten zijn werken niet altijd in oudere CD rom spelers. En op zich kunnen sommige Cd rom spelers sommige cd's ongeacht merk en type beter of slechter pakken. Dus mijn advies : sloop even uit je nieuwere computer de cd speler en sluit hem even tijdelijk aan om die cd te kopieren naar de harde schijf. Let er trouwens wel op dat windows 95/98 bij de installatie een beperking heeft van een maximaal aantal schijfletters die hij kan lezen, voor het geval je er een partitie bijmaakt op de harde schijf om de cd heen te kopieren.
Succes
 
Laatst bewerkt:
he..goed idee! en bedankt voor de partitie tip!

febo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan