W98 Opnieuw geinstalleerd meer geen geluid!

• Onderwerp starter Onderwerp starter alro
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

alro

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Hallo ik heb W98 op mijn stage plaats opnieuw moeten installeren nu heb ik dat dus gedaan met de benodigde drivers. Alles werkte toen dus pc uitgezet volgende dag moest er opgewerkt worden en er kwam geen geluid uit. Dus ik instellingen bij langs later maar driver opnieuw installeren werkte nog niet Ook zie ik dat icoontje rechtsonderin niet staan van het geluid dus ik denk toch dat het aan die driver moet liggen of dat de hardware niet juist werkt?

Hebben jullie misschien ideen hierover ik weet het dus niet meer van alles geprobeerd maar kom er niet uit driver lukt ook niet. graag jullie mening hierover alvast bedankt!

Welkom op helpmij!

Als je kijkt bij apparaatbeheer, zie je daar de geluidskaart wel staan?

Re: Welkom op helpmij!

Geplaatst door XP_PC
Als je kijkt bij apparaatbeheer, zie je daar de geluidskaart wel staan?

Ja daar staat ook geen uitroepteken erbij vandaar dat ik het zo vaag vind

Kan zijn dat de volumeregeling gewoon dicht staat.
Ga even naar Configuratiescherm > Multimedia en zet een vinkje bij Volumeregeling weergeven op de taakbalk.
Als het goed is kun je daarna je volume weer regelen.

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Kan zijn dat de volumeregeling gewoon dicht staat.
Ga even naar Configuratiescherm > Multimedia en zet een vinkje bij Volumeregeling weergeven op de taakbalk.
Als het goed is kun je daarna je volume weer regelen.

Guus.

Heb ik ook geprobeerd dat wil dus niet eingelijk alles bij multimedia staat wazig (dat je daar niet op kunt klikken bedoel ik mee te zeggen)

Geplaatst door alro
Alles werkte
Zet dan de registerkopie van gisteren even terug:
Start op in veilige modus (tijdens opstarten Ctrl of F8 ingedrukt houden) en kies in het opstartmenu Alleen MS-DOS-Prompt in veilige modus.
Typ achter de prompt scanreg /restore (spatie na scanreg!) en druk op Enter.
Je krijgt dan een DOS-scherm met registerkopieën te zien met namen als rb001.cab, rb002.cab etc.
Klik hier om een voorbeeld te zien.
In de eerste kolom zie je de data waarop ze gemaakt zijn - in Amerikaanse notatie, dus eerst de maand.
Zet een registerkopie terug van een datum waarop er nog geen problemen waren. Als je niet zeker bent van die datum, kies je de oudste kopie.
Met de pijltjestoetsen (omhoog/omlaag) kies je de kopie die je wilt terugzetten.
Met de pijltjestoetsen voor links/rechts kies je voor Terugzetten of Annuleren.
Vervolgens druk je op ENTER.
Na de melding dat de kopie is teruggezet, start je opnieuw op.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Zet dan de registerkopie van gisteren even terug:
Start op in veilige modus (tijdens opstarten Ctrl of F8 ingedrukt houden) en kies in het opstartmenu Alleen MS-DOS-Prompt in veilige modus.
Typ achter de prompt scanreg /restore (spatie na scanreg!) en druk op Enter.
Je krijgt dan een DOS-scherm met registerkopieën te zien met namen als rb001.cab, rb002.cab etc.
Klik hier om een voorbeeld te zien.
In de eerste kolom zie je de data waarop ze gemaakt zijn - in Amerikaanse notatie, dus eerst de maand.
Zet een registerkopie terug van een datum waarop er nog geen problemen waren. Als je niet zeker bent van die datum, kies je de oudste kopie.
Met de pijltjestoetsen (omhoog/omlaag) kies je de kopie die je wilt terugzetten.
Met de pijltjestoetsen voor links/rechts kies je voor Terugzetten of Annuleren.
Vervolgens druk je op ENTER.
Na de melding dat de kopie is teruggezet, start je opnieuw op.

Guus.

Ik heb dit geprobeerd begon bij de oudste registerkopie en heb verschillende geprobeerd werkte ook niet later stond er een uitroepteken bij het geluid de juiste driver geinstalleerd en werkt dus weer nie dus ik weet het niet misschien jullie ieder geval bedankt voor jullie hulp:D

Geplaatst door alro

Ik heb dit geprobeerd begon bij de oudste registerkopie en heb verschillende geprobeerd werkte ook niet later stond er een uitroepteken bij het geluid de juiste driver geinstalleerd en werkt dus weer nie dus ik weet het niet misschien jullie ieder geval bedankt voor jullie hulp:D

Het gaat om een Slim PC MS-6215

Geplaatst door alro

Het gaat om een Slim pc MS-6215

Geplaatst door Guus abc
Staat Audio wel ingeschakeld in het BIOS? (Zie bijlage.)

Guus.

Heb in de bios gekeken maar hier kun je maar 4 dingen wijzigen en heeft met booten te maken volgorde, welk bootorder en niet dat je apparaten zoals geluid uit kunt zetten opzich wel raar lijkt me en de bios ziet er heel anders uit als de bijlage.

Als ik in de bios kom druk ik op <CTRL> + S ik heb ook al geprobeerd om del in te houden of F2 maar geen succes:S dus neem aan dat dit echt de bios was

Om in het BIOS te komen druk je op Del tijdens het opstarten - zie bijlage, bovenste afbeelding (als het goed is krijg je een soortgelijk scherm tijdens opstarten te zien).
Je komt dan in het menu dat je in de bijlage op de onderste afbeelding ziet.
Selecteer met de pijltjestoetsen INTEGRATED PERIPHERALS en druk op ENTER.
Je komt dan in het scherm dat je in de vorige bijlage zag.
Als AC97 Audio Controller op Disabled staat selecteer je die met de pijltjestoetsen.
Door op de Page Up- of Page Down-toets te drukken verander je Disabled in Enabled.
Selecteer vervolgens SAVE & EXIT SETUP en druk op ENTER.
Meestal krijg je nog de vraag of je het zeker weet: typ Y en druk weer op ENTER, waarna de pc weer zal opstarten.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Om in het BIOS te komen druk je op Del tijdens het opstarten - zie bijlage, bovenste afbeelding (als het goed is krijg je een soortgelijk scherm tijdens opstarten te zien).
Je komt dan in het menu dat je in de bijlage op de onderste afbeelding ziet.
Selecteer met de pijltjestoetsen INTEGRATED PERIPHERALS en druk op ENTER.
Je komt dan in het scherm dat je in de vorige bijlage zag.
Als AC97 Audio Controller op Disabled staat selecteer je die met de pijltjestoetsen.
Door op de Page Up- of Page Down-toets te drukken verander je Disabled in Enabled.
Selecteer vervolgens SAVE & EXIT SETUP en druk op ENTER.
Meestal krijg je nog de vraag of je het zeker weet: typ Y en druk weer op ENTER, waarna de pc weer zal opstarten.

Guus.

Ben nu net weer thuis (vrij) maar volgens mij wilde dat niet want ik had dat al geprobeerd Dus zijn er anders nog mogelijkheden waar het aan zou kunnen liggen?

Geplaatst door alro
zijn er anders nog mogelijkheden waar het aan zou kunnen liggen?
Waar het aan kan liggen weet ik niet, maar je zou eens kunnen proberen Windows over de huidige installatie heen te installeren.
Eventuele corrupte systeembestanden en/of fouten in het register worden dan gerepareerd. Dit duurt ongeveer een half uur.
Doe de Windows cd-rom in de drive.
Open Windows Verkenner, klik met je rechter muisknop op je cd-romstation en klik op Verkennen. Klik in het rechter venster op Setup en volg de aanwijzingen.
Als je wordt gevraagd de oude gegevens op te slaan om dit ongedaan te kunnen maken, kun je voor Nee kiezen (kost je anders 130 Mb schijfruimte).
Al je systeem- en programma-instellingen blijven behouden. Je hoeft ook de registratiecode niet opnieuw in te voeren.

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Waar het aan kan liggen weet ik niet, maar je zou eens kunnen proberen Windows over de huidige installatie heen te installeren.
Eventuele corrupte systeembestanden en/of fouten in het register worden dan gerepareerd. Dit duurt ongeveer een half uur.
Doe de Windows cd-rom in de drive.
Open Windows Verkenner, klik met je rechter muisknop op je cd-romstation en klik op Verkennen. Klik in het rechter venster op Setup en volg de aanwijzingen.
Als je wordt gevraagd de oude gegevens op te slaan om dit ongedaan te kunnen maken, kun je voor Nee kiezen (kost je anders 130 Mb schijfruimte).
Al je systeem- en programma-instellingen blijven behouden. Je hoeft ook de registratiecode niet opnieuw in te voeren.

Guus.

Ja heb dit nu maar gedaan weet ook anders geen enkele mogelijkheid meer het werkt nu weer gelukkig maar! dus Hartstikke bedankt !! :)

Deze post mag dicht:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan