W98 --> W98 SE, upgrade of opniew formatteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
1.019
Ik wil W98 SE op een pc zetten waar nu XP op staat maar ik ben nu nog alleen maar in het bezit van de gewone W98. Kan ik later een upgrade doen naar SE of moet ik dan weer opnieuw formatteren?

Alvast Bedankt!!
 
Volgens mij moet je wel kunnen upgraden, maar het lijkt mij het best even te wachten tot je wel SE in je bezit hebt. En ben je trouwens van plan een dualboot te maken? In dat geval is het het makkelijkst als je eerst 98 en dan XP installeert.
 
geen optie

Hallo,

Dit is niet voor mijn eigen pc, de pc waar het op moet loopt steeds vast omdat er te weinig geheugen op zit voor xp. Ik weet niet wanneer ik SE krijg maar die persoon heeft zijn pc keihard nodig dus vandaag moet er 98 op vandaar. Maar zit er nu zo'n verschil in de 2 versies? Anders laat ik 98 er gewoon op staan. Maar je weet het dus niet zeker of ik kan upgraden naar SE later?
 
Hoeveel RAM zit erin dan? En zoveel verschil zit er niet tussen 98 en 98SE. Er zitten een paar nieuwe opties op, een klein beetje meer beveiliging, een wat betere ondersteuning voor USB en misschien nog een paar kleine dingen. Maar als het echt zo belangrijk is zou ik er gewoon 98 opzetten. En of je kunt upgraden hangt er volgens mij vanaf op het een upgrade versie is, maar dat weet ik niet zeker.
 
64 mb, vandaar. Maar werkt usb nog wel op 98 dan?
 
Ja, dat is erg weinig voor XP. En ja USB1.1 wordt ondersteund, ik weet ook niet precies wat daar aan veranderd is.
 
Wacht even, of alle USB apparaten worden ondersteund weet ik niet. Zul je even in de handleiding van die apparaten moeten kijken.
 
nu weet ik het eigenlijk nog niet.....

Ondertussen staat W98 geinstalleerd maar er zijn toch ook wat beperkingen m.b.t. het installeren van software, vaak is W98 SE de minimale systeemeis. Ik zou dus eigenlijk toch graag zeker willen weten of je kan upgraden naar SE of weer opnieuw moet formatteren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan