W98SE Cab-bestanden naar C kopieren en installeren vanaf HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
1.621
Win98SE laat zich een tweede keer op een zelfde PC, 'vanaf de CDROM' niet installeren.
1) Nu las ik, dat je NA opstarten met de opstartdisk van 98SE, de CAB-bestanden van SE naar C kan kopieren om vervolgens vanaf de HD 98SE te installeren;
2) Moeten het inderdaad alleen de CAB-bestanden zijn, of alles uit de map win98_se, incl. subdirs, setup.exe e.d. ?;
3) Het lukt niet om alle CAB-files te kopieren, bij een aantal krijg ik een melding m.b.t. de redundantie (volgens de Vandale betekent dat 'overvloed' ?). Dat zou de PC dus niet aankunnen ? Begrijp er geen yota van.
Systeem : AMD Athlon 1600 +, 256 MB.
 
ik weet wel dat het met Windows 98 ging om de map "win98" die ik altijd kopierde naar de c:/Setup

Dus bij Win98_SE zal je ook wel in die richting moeten zoeken.

Het gaat dat idd om de hele map met alle bestanden!

Als hij klaar is met kopieren dan start je de stup door c:/mapdiejijhebtgemaakt/setup.exe
 
Dat is het nou juist. Dat kopieren lukt niet. Zie mijn melding daarover onder 3) Redundantie e.d.
 
ook niet als je dat doet met een schone format?
 
Ik neem aan dat je een CRC fout (Cyclical Redundancy Check) krijgt. Dat betekent dat de bestanden tijdens het lezen niet de juiste checksum weergeven, en dat betekent weer dat er een fout in het bestand zit. Hiermee wordt namelijk gecontroleerd of een gecomprimeerd bestand nog de juiste data bevat. Als dat niet zo is, dan is het bestand (en dus deCDROM) defect, of de CDROM-speler is defect.
 
De CD-Rom leest alles perfect. Alleen met de CD-rom van Win98SE dus een probleem. Het betreft inderdaad de melding die je hier vermeldt.
Wellicht is dat ook de reden, dat SE niet meer van de CD-rom af te installeren is.
Oke. Ik heb nu XP geinstalleerd met de A-diskette uit gezet in het BIOS, aangezien ik vermoed dat de flatcable niet goed werkt en wellicht al zo lang de nodige install-XP-problemen heeft veroorzaakt.
Zie :
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=160555
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan