W98se herkent dvd-speler en cd-brander plotseling niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

beksie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Berichten
2
Míjn pc ziet z'n cd brander + dvd speler sinds kort niet meer.
In de bios staan ze nog wel. Verder geeft ie 'n foutmelding bij de primaire ide-controller en secundaire ide-controller. (de controllers zijn of niet aanwezig ofwel niet alle stuurprogramma's zijn geinstalleerd.)

Allereerst heb ik de kabels v/d brander + speler losgemaakt, opnieuw opgestart, daarna weer aangesloten, en weer opgestart. Helaas doet dit niks.

Mbv de W98 opstartdiskette heb ik geprobeerd Windows te herinstalleren (repareren), maar halverwege de herinstallatie van windows komt de foutmelding: Application Error. Call to Undefinied Dynalink.
Ik snap dat als ik format C doe, gevolgd door een herinstallatie van windows dat ik van het probleem af ben, maar geef de voorkeur aan reparatie.

Verderop op deze site staat een oplossing voor dit probleem als het om windows XP gaat (in regedit iets weggooien en rebooten). Volgens mij moet ik het ook in deze richting zoeken, maar ik kom er zelf effe niet meer uit. Wie helpt??
 
Probeer eens even nieuwe drivers voor je moederbord te installeren deze kun je vinden op de site van je moederbord fabrikant.
 
Probeer eens even nieuwe drivers voor je moederbord te installeren deze kun je vinden op de site van je moederbord fabrikant.


De oplossing heb ik gevonden op 'n duitse site (supportnet.de):
Unter dem Registry-Schlüssel HKEY_LOCAL_MACHINE SystemCurrentControlSet ServicesVxDIOS den Eintrag NoIDE löschen.Neustart.
mfg.Werner
Ze zijn er dus weer. Allemaal bedankt voor het meedenken en de snelle reacties!
Groet Karin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan