• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waar blijft mijn dropdown in de formulierweergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

oorschodt

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2015
Hallo,

Ik heb een excelbestand gemaakt in de nieuwste Excel.
Nu zit er in een kolom een dropdown-lijst met vaste gegevens.
Als ik echter in de formulierweergave kijk, krijg ik deze niet te zien.
Hoe los ik dit op?

Bijlagen

Snap niet helemaal wat je bedoelt, maar als je je gegevenslijst bedoelt die zit in blad Lijstjes en je ziet hem niet omdat het blad op verborgen staat

Hallo Willem,

Nee, dat is niet wat ik bedoel.
Als je in het bestand op een cel in de kolom B drukt zie je daar een dropdownlijst met titulaturen (de heer, mevrouw, de heer en mevrouw)
Als ik bovenin het scherm in de werbalk snelle toegang op formulier klik, krijg je een scherm waar je de gegevens in kunt typen in een formuliervorm.
Daar mis ik echter de dropdown in de cel titulatuur.

Groetjes,
Harry

Die optie is niet beschikbaar in formulieren. Sowieso is gegevensvalidatie daar niet beschikbaar.

Okee dan Harry,

Nu begrijp ik dat je dat invulformulier bedoeld , Maar inderdaad zoals Jan Karel al aangaf dat kan inderdaad niet
dan zou je zelf een invulformulier moeten maken met een Userform in vba

Hall Willem en Jan Karel,
Dank voor jullie moeite.
Ga ik het proberen met vba (maar dat is wel weer een tijd geleden :)

Groetjes,
Harry

Hallo Harry,

Ik had wat tijd over dus heb een userform invulformulier voor je gemaakt
heb je bestand iets aangepast en de cellen op beveiligd gezet
namen in het het bestand zijn fictieve namen en dienen als voorbeeld
je kan er mee invullen en wijzigen en zoeken op naam

Bijlagen

Hallo Willem,

Super bedankt! Ik was zelf ook al een beetje bezig geweest, maar kwam er nog niet helemaal uit.
Het was voor mij al weer te lang geleden dat ik dit gedaan had en dan merk je dat je wel heel snel
dingen niet meer weet als je er niet regelmatig mee werkt.
Onze club kan er nu weer mee vooruit!. Nogmaals Super dank!

@loek010, Als je zoveel tijd over hebt dan kan je, je beter eens verdiepen in VBA en tabellen.

Een paar basisregels zijn:
- Gebruik code maar 1 keer als je het vaker gebruikt dan zet je het in een losse sub;
- Geef de elementen een logische naam;
- Maak zo min mogelijk gebruik van een werkblad;
- Knoppen stuur je aan via logische code;
- En nog een heleboel meer.

Bekijk het voorbeeld maar eens. Niks verborgen en beveiligd want dat is alleen maar ballast wat later wel een keer in te bouwen is. Er zitten nog een paar verbeterpunten in maar dat wordt dan jouw uitdaging.:)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan