Waar blijven de Gigs?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsbeer121

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2002
Ik heb in mijn systeem 2 hdd's zitten.
Een 20GB 7200 waar ik windows vanaf draai en een 80GB 7000 8mb waar ik data opsla. Ik heb net me pc opnieuw geinstalleerd en had na de installatie 17,9 (van de 19,1 die hij ziet) over. Na wat dingen (de gewone dingen als Office etc) te hebben geinstalleerd geeft hij nog 14,0 GB aan (bij de eigenschappen staat 4,28GB gebruikt) terwijl dit nooit mogelijk is, aangezien ik alleen office en wat kleine dingen als ICQ en Norton Antivirus heb geinstalleerd. Als ik alle mappen die op de C:\ schijf staan selecteer en dan bij eigenschappen kijk geeft ie 2,22 GB aan) Waar blijft dan die andere 2.06GB ???

Als systeemherstel aanstaat, gebruikt windows een aardig aantal mb's hiervoor en dit wordt niet weergegeven. Ook wat in je prullenbak staat wordt niet bijgewerkt. Of dit alles bij elkaar 2.06 GB is durf ik je niet te zeggen.

Aha, ik zal systeemherstel er eens op aanspreken, hoewel ik het af en toe wel handig vind :-) En gelijk even kijken wat er voor de prullenbak gereserveerd staat

Hoe groot is je Pagefile op je C-schijf?
Daar kan je een hoop aan kwijt zijn.

Voor de prullenbak was er 1.19GB gereserveerd, maar dat is niet in die 4,28Gb ingebrepen, als ik het voor C:\ uitzet blijft het hetzelfde :-\

Omdat de systeemherstel bestanden al gemaakt zijn.... kijk eens naar de pagefile zoals crash zei...

Ook naar een reboot?
Kijk eens naar je virtuele geheugen.(pagefile)
Hoe staat die ingesteld?

Laatst bewerkt:
Als ik system restore op C:\ op zun laagst zet scheelt het me 1GB, vraag me af waar die andere GB dan blijft, waar vind ik die Pagefile en kan ik die op de D:\ zetten zonder dat het systeem trager wordt ?

Deze computer>eigenschappen>geavanceerd>Instellingen voor prestaties.
Hier kan je de instellingen voor virtuele geheugen vinden en op je D-schijf laten zetten.
Zorg dat je de waarde bij de C-schijf weghaald als je het op D zet.
Zie hier de waarde die je moet invullen bij welk geheugen.(werkgeheugen)
Als je 512 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 1040 en de bovengrens op 1538

Als je 384 MB RAM hebt:
Klik rechts op deze computer, eigenschappen, geavanceerd, eerste knop instellingen, tabblad geavanceerd, beneden de knop wijzigen.
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 780 en de bovengrens op 1152

Als je 256 MB RAM hebt:
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 520 en de bovengrens op 768

Als je 128 MB RAM hebt:
Klik op het bolletje voor aangepaste grootte. Zet de ondergrens (beginwaarde) op 260 en de bovengrens op 384
Bron;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=84207

Ik had het idd al gevonden, ik had de zelfde waardes overgenomen die op C:\ stonden nu op D:\ gezet, maar dat maakt voor de prestaties verder niet uit? ik heb 512MB dus die instelling zal ik dan wijzigen, maar het belangrijkste vind ik of het qua prestaties niet uitmaakt, de D:\ schijf is in ieder geval sneller dan de C:\ schijf

Ik heb een aparte partitie aangemaakt voor m'n virtuele geheugen.

Je moet het virtuele geheugen op je snelste schijf zetten.
Dat is bij jou neem ik aan je 80gb 7200 rpm 8mb chache schijf.
Je had mischien beter Windows ook op die 80gb schijf kunnen zetten op een aparte partitie.
Die schijf zal een stuk sneller zijn dan je 20gb schijf.

Geplaatst door crash
Ik heb een aparte partitie aangemaakt voor m'n virtuele geheugen.

Je moet het virtuele geheugen op je snelste schijf zetten.
Dat is bij jou neem ik aan je 80gb 7200 rpm 8mb chache schijf.
Je had mischien beter Windows ook op die 80gb schijf kunnen zetten op een aparte partitie.
Die schijf zal een stuk sneller zijn dan je 20gb schijf.

Ja klopt, ik ga er binnenkort een 200 / 320GB bij kopen dus dan knal ik die 20 er helemaal uit, maar ik vind 2 aparte schijven erg fijn, en die 80 delen wat minder, dus vandaar :)

Geplaatst door crash

Dank je.:)

Als kledingkast zeker.:D

Neej om makkelijk te kunne klooien in dat ding :D en het prijsverschil was erg klein tussen de kleine en grote :D

Geplaatst door ijsbeer121

Neej om makkelijk te kunne klooien in dat ding :D en het prijsverschil was erg klein tussen de kleine en grote :D

Sorry ik was in de war met Basvdk :P

Neej om makkelijk te kunne klooien in dat ding :D
Daarom heb ik ook een ruime kast gekocht.:p

Maar die van jou is ook erg L33T :D
L33T?
vertaal eens.
Sorry hoor, maar ben niet echt bekend met dit soort taal.:rolleyes:

Kunnen jullie het offtopic gepraat achterwege houden en als de vraag nog niet opgelost is je weer met de vraag bezig houden?

bedankt :)

Ooow dus je hebt dezelfde kast als ik maar dan een maatje groter? Tsja die van mij is net iets te klein... zeker voor waterkoeling... Maarja... ik heb een Lianli op het oog, maar das net ff buiten mijn budget... :(

EDIT: sorry Mario, maar als ik deze probeer te verwijderen krijg ik gezever dat ik niet ingelogd ben of geen rechten heb....

Excuses....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan