waar een eigen website maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordidebruin

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
hallo, weten jullie misschien een website waar je helemaal zelf de layout kan bepalen enzo? Dus dat je gewoon met een 'witte' pagina begint? (Dus niet een vast ingesteld menu enzo, en dat je dan alleen de kleuren en namen kan veranderen:confused:) Maar dat je m.b.v. HTML codes je eigen pagina's kan maken.
Dus weet iemand een site waar je met blanco pagina's start?
Zou fantastisch zijn :thumb:

Haha ja idd;)
Ik heb het geld er anders ook wel voor over maar dat mag niet van mijn ouders :D

humm voor een paar euro per jaar kan je volgensmij al een goede hoste vinden .... maar een gratis versie met html enz. ben ik zelf nog niet tegen gekomen

maar mischien is er iemand die een klein deel van zijn surver ruimte aan je beschikbaar steld ...

of dat geld dat je pagina kost weer terug verdiend met reclame of zo :thumb:

Nou het maakt mij niet zoveel uit als het maar een paar euro per jaar is :D Altijd ik het niet terug via reclame of zo ;)
Maar van mijn ouders mag het niet (ben pas 15), had ook al gekeken wat het kost enzo, is heel weinig ja :(

15 dat is toch al oud genoeg om een paar euro per jaar uit te geven aan een website je .... ;)

ja vind ik ook, ik werk ook, dus dan denk ik van, mag ik toch zelf weten :P
Maar helaas zijn het aanstellers:confused:

heb je een beedje goede pc want anders kan je ook je eigen pc als een hoste gebruiken

Heb een laptop ;)

van medion, MD97930 met windows 7 :D zou dat dan kunnen? zou wel vet zijn!

heb hier zelf niet zo veel ervaring mee maar denk dan ook aan de consucenties zo als je pc moet 24/7 aan staan om je website online te houden

oh haha nee dat gaat denk ik ook niet :P zullen we ouders wel te veel stroom verbruik vinden :confused:
nouja ik probeer nog wel ff extra te zeuren, misschien dat het dan wel mag (al heb ik dat al heel vaak gedaan)

Maar bedankt voor alle hulp :thumb:

ik ben zelf pas 16 dus ik ken het probleem gelukkig heb ik echt helle chille ouders :o

Ik heb wel wat webruimte over, als je het wil gebruiken mag dat =)
ps. Hoeveel heb je ongeveer nodig?

Goed, dan nu een reactie met daadwerkelijk nuttige informatie welke waar is:

Een website 'maken' kan op verschillende manieren, het makkelijkste (en een aanrader) is door gewoon zelf te gaan doen in een plain-text-editor, zoals Notepad (of een Linux- of Macvariant).

Je kan eerst gewoon lokaal (dwz: op je eigen pc) HTML gaan leren. Er zijn veel sites met HTML-tutorials, google maar. Aanrader: die van W3schools.

Als je HTML een beetje onder de knie hebt, kan je beginnen met CSS. Met deze taal kan je het 'skelet' van je pagina, de HTML, opmaken door kleur, achtergrond-plaatjes, etcetera toe te voegen.

En voila! Daar is je zelfgemaakte HTML pagina.

Overgens: hier is je 'blanke pagina': kopieer dit in Notepad, en doe opslaan-als (ctrl+s). Dan kies je 'test.html' als naam, sla t op op je bureaublad, en zet je de dropdown op 'alle bestanden'. Dubbelklikken op het test.html bestand op je bureaublad, en als het goed is zie je een lege, witte pagina in je browser! Het is gewoon magie! ZOMGBBQ
HTML:
<!doctype html>

<html lang='en'><!-- aangepast -->

<head>

<meta charset='utf-8' />

<title>test</title>

</head>

<body>

</body>

</html>

:thumb:

[edit]Ohja, over webhosting gesproken: je kan veel beter beginnen met een gratis host, zoals 110mb.com. Als je ooit een mooie website maakt, en daadwerkelijk weet waar je mee bezig bent, kan je overstappen naar een betaalde host en een domeinnaam kopen oid.

Ohja, en zelf hosten is 9/10 keer een Slecht Idee. Om toch zelf lokaal server-side te werken (php scripts testen bijvoorbeeld) zoek dan eens usbwebserver op.[/edit]

Laatst bewerkt:
Goed, dan nu een reactie met daadwerkelijk nuttige informatie welke waar is:

Een website 'maken' kan op verschillende manieren, het makkelijkste (en een aanrader) is door gewoon zelf te gaan doen in een plain-text-editor, zoals Notepad (of een Linux- of Macvariant).

Je kan eerst gewoon lokaal (dwz: op je eigen pc) HTML gaan leren. Er zijn veel sites met HTML-tutorials, google maar. Aanrader: doe van W3schools.

Als je HTML een beetje onder de knie hebt, kan je beginnen met CSS. Met deze taal kan je het 'skelet' van je pagina, de HTML, opmaken door kleur, achtergrond-plaatjes, etcetera toe te voegen.

En voila! Daar is je zelfgemaakte HTML pagina.

Overgens: hier is je 'blanke pagina': kopieer dit in Notepad, en doe opslaan-als (ctrl+s). Dan kies je 'test.html' als naam, sla t op op je bureaublad, en zet je de dropdown op 'alle bestanden'. Dubbelklikken op het test.html bestand op je bureaublad, en als het goed is zie je een lege, witte pagina in je browser! Het is gewoon magie! ZOMGBBQ
HTML:
<!doctype html>

<body lang='en'>

<head>

<meta charset='utf-8' />

<title>test</title>

</head>

<body>

</body>

</html>

:thumb:

[edit]Ohja, over webhosting gesproken: je kan veel beter beginnen met een gratis host, zoals 110mb.com. Als je ooit een mooie website maakt, en daadwerkelijk weet waar je mee bezig bent, kan je overstappen naar een betaalde host en een domeinnaam kopen oid.

Ohja, en zelf hosten is 9/10 keer een Slecht Idee. Om toch zelf lokaal server-side te werken (php scripts testen bijvoorbeeld) zoek dan eens usbwebserver op.[/edit]

ik zou je html code aders schrijven als stam ;)

<body lang='en'>

kijk hier staat je taal op engels zet dit in NL zo dat je beter in de zoekmachines uit komt ;)

Whoops, die <body xxx> moet een <html xxx> zijn. Zo dus:
HTML:
<!doctype html>

<html lang='en'>

<head>

<meta charset='utf-8' />

<title>test</title>

</head>

<body>

</body>

</html>
kijk hier staat je taal op engels zet dit in NL zo dat je beter in de zoekmachines uit komt
Nou, dat ligt er natuurlijk aan. Als je site Engels is, moet-ie dus op 'en' staan...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan