waar en hoe haalt flash cs3 zijn foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
340
Ik heb flash cs3 gedownload in trial versie.
Hier heb ik de site in .fla geopend.
Dan zie ik de tijdsbalk en verder een bibliotheek.
In de bib zitten de beelden die ik ook op de site zie.
Enkele foto's en tekst moeten vervangen worden.
Nu ben ik bij een firma gegaan die beweren flash te kennen, maar die wist zo direkt die bestanden ook niet te vinden. Dus kennen ze het niet echt.
Ik ben zelf nogal bezig met CAD/CAM, en als ik dan gegevens zie weet ik bij benadering waar het over gaat, ook bij andere programma's.
Kan iemand mij in het kort uitleggen hoe dit bij .fla in zijn werk gaat?
Hoe en waar vervang je foto's voor de site.
Waar staan die teksten ergens?
Niet dat ik het nu zelf ga doen, maar dat ik een idee heb wat er moet gedaan worden.
Tot nu toe heb ik hier en daar eens gevraagd om het te doen maar ik krijg altijd een onduidelijk antwoord, dan is mijn konklusie, ze kunnen het niet.
 
Is er mischien iemand die die foto's kan vervangen?
Nu moet ik dat ook betalen, met gevaar dat het een geklungel wordt.
 
Hoi kitman,
Er schijnt maar niemand langs te komen die iets zinnigs over je probleem kan vertellen. Als Flash-leek bracht een Google op "flash cs3 tutorial" me bij dit hoofdprincipe:
Daar staat dat "normale" afbeeldingen (gif, jpg, dus ook foto's) eerst omgezet moeten worden in vector-afbeeldingen: conversie met Modify > Bitmap > Trace Bitmap.
Vervolgens moet een afbeelding geïmporteerd worden in de .fla.
En dan zal ie op de tijdlijn op het goede moment moet worden aangeroepen, maar hoe dat gaat, weet ik niet.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: als je de opdracht gaat uitbesteden, zou ik dat doen op offerte voor een vast bedrag (niet op uurbasis, dat kan wellicht uit de klauw lopen), en op voorwaarde van "no cure, no pay". Als er dan broddelwerk afgeleverd wordt, kan jij de centjes gebruiken voor de volgende. ;)
 
Dat is duidelijk zou ik zeggen. Texten moeten die ook eerst in jpg oid gesaved worden?
Ik vind wel import photoshop text, kan je ook word of kladblok text importeren?
 
Laatst bewerkt:
bedankt CSS, kan je dan ook een bestaande text wijzigen of gedeeltelijk verwijderen.
Ik vind die tutorials niet, straf.
 
site is ondertussen klaar, door een bedrijf gedaan.
Ik heb hier toch het een en ander geleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan