Waar haal ik dos vandaan en de handleiding voor het installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
Waar haal ik dos vandaan en de handleiding voor het installeren? Ik wil een ouwe pc die wat vastlopers heeft voorzien van dos. Ik vermoed dat de USB poorten de boosdoeners zijn, daar hij altijd vastliep bij het insteken van een usb-stick. Nu is die geformatteerd, maar kan ik dus geen windows installeren daar hij bij het detecteren van de USB-poorten finaal vastloopt.

DOS heeft geen ondersteuning voor USB dacht ik, dus lijkt me dit een logische oplossing. (later zal er win 3.11 opkomen) Nu moet ik natuurlijk eerst dos vinden. het is voor een 550 mhz, 64 RAM en 14.2 giga HD. Bedoeling is om er muziek op te draaien...

DOS kan je niet downloaden ,misschien via een vriend of zo te krijgen,en dos kan inderdaad geen USB

en waarom niet meteen windows 3.11 installeren.

Je kan ook kijken op www.bootdisk.com
Hierop staan meerdere boot floppies/cd's met ook oude dosversies.
Hiermee kan je de oude HD formatteren en dan de drivers/besturings bestanden van de floppie(s) halen

Wat ik zou doen:

1. Bootdisk downloaden van www.bootdisk.com en hiermee een opstartdiskette aanmaken.
2. Hiermee opstarten en het commando sys C: ingeven. Hiermee worden de systeembestanden op C: gekopieerd zodat de PC zal opstarten in DOS.
3. Windows 3.11 installeren. (Kan je niet beter 95 doen? Deze ondersteund voor zover ik weet ook geen USB). Voor 3.11 heb je weinig kans dat je nog drivers kan vinden.

Is het sowieso zeker dat _welke Windows dan ook_ vastloopt? Kan je USB niet uitschakelen in het BIOS? Dit lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n super oplossing voor zo'n PC.

Probeer anders een Linux (Een LiveCD, kan je eerst proberen van CD zonder dat er dingen veranderen aan het systeem).

Linux al geprobeerd. freedos werkt perfect:cool: Nu ga ik kijken voor die dos die jullie aangeven. En daarna windows 3.11 erop zetten(win95 loopt ook vast) Kben nu op zoek naar een biosupdate, misschien dat dat ook helpt(heb de vraag gesteld op tweakers)

Win3.11 heeft niet standaard TCP/IP ingebakken zitten. Mocht je het machientje willen gebruiken om op een netwerk zijn muziekdiensten aan te bieden, dan wacht je nog een puzzeltocht.

Groetje,

Jasper

Dat scheelt. (En mag je mijn vorige posting negeren.)

Groetje,
Jasper

skelle zei:
sys c: werkt niet:confused:
Het DOS gebeuren wat zo'n sys C: zou neerzetten zou toch niet genoeg zijn om Win3.11 op te installeren. Dat is namelijk enkel command.com en nog wat prut. Win3.11 wil echter een volledige (oldschool) DOS hebben, met alle bijbehorende programma's die daar bij horen. Met sys maak je alleen dat (als het überhaupt lukt) je kunt booten van de harde schijf.

Tenminste, dat is mijn ervaring. (Ik zat toch echt met 3 flopjes MS-dos 6 de 'hele' DOS setup te draaien, voordat ik de installatie van Windows 3.11 kon doorzetten.)

Groetje,

Jasper

Windows 3.11 werkt alleen onder een compleet geinstalleerde DOS versie ik heb ze nog wel liggen altijd nog bewaard in de oude doos.

SJJ zei:
Windows 3.11 werkt alleen onder een compleet geinstalleerde DOS versie ik heb ze nog wel liggen altijd nog bewaard in de oude doos.

Is het mogelijk die diskettes door te sturen naar mijn emailadres? Alleen vraag ik me dan af of ze nog bootable zijn. Ik heb namelijk die 3 dos diskettes gedownload, maar hij zegt dat ze niet bootable zijn:confused:

Ja dat kan maar dan moet ik ze ingepakt mailen.
moet je even je mail adres sturen via mijn email.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan