Waar haal je een buttons proggie vandaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanzel

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2005
Berichten
102
Omdat ik nu spelende wijs met access aan het werk ben, had Vanzwam mij er laatst opgewezen het mooier is om een eigen schakelbord te maken. (bedankt voor het voorbeeld).

Jammer is alleen als ik amateursich aan het scrollen ben over het net krijg ik alleen van die buttons waar ik persoonlijk niet veel aan heb.

Vond wel een prog. op www.web-button.com
alleen moet je dat kopen :confused:

En laten we eerlijk zijn wie koopt er nou tegenwoordig iets:evil: .

Vanzwam hoop dat je deze keer me weer kan bij staan.

Bedankt voor jullie moeite

Hans
 
Hi hanzel,

Ja, nu moet je creatief gaan werken. Ik gebruik hiervoor Photoshop. Je kiest mooie buttons,die kan je vinden op internet, Daar maak je een mooi geheel van, kies een achtergrond, plaats je buttons en maak er een .jpg van. Je hebt nu je achtergrond van je eigen menu. In acces maak je een nieuw formulier, voeg de achtergrond toe. Zet nu de tekst via label op de button. Bij eigenschappen, gebeurtenis procedure, geef je via VBA de code in BVB. DoCmd.Openform,"uw formulier of rapport" en klaar is kees. In bijlage nog een voorbeeldje.
 
Weer bijlage vergeten.
 

Bijlagen

  • screenhunter_023.gif
    screenhunter_023.gif
    57,9 KB · Weergaven: 79
He Rudi,

Bedankt voor het reageren. Hellas ben ik echt een leek want je zei: " Bij eigenschappen, gebeurtenis procedure, geef je via VBA de code in BVB. DoCmd.Openform,"uw formulier of rapport". Alleen wat hou dat VBA in. Heb het al meerdere keren gezien in de furoms maar weet niet wat het inhoud en wat je er mee kan doen.


Bedankt voor de moeite

Hans
 
VBA -> Visual Basic for Applications. Dit zit ingebakken in Acces. Zonder dit, kom je er niet, want hiermee geef je een code voor een bepaalde toepassing. Dus dat wordt even studeren. :)
 
OKe help :(

Heb wat zitten spelen, laten we het zo maar zeggen.
Kom er niet helemaal uit, want als ik bij eigenschappen / gebeurtenis procedure aan klik krijg ik een helelijst met codes. Moet ik deze laten staan? Moet ik dit wissen en een eigen code invoegen. Zoja geef me dan een zetje a.u.b. want weet niet waar en hoe ik moet beginnen.

Hans
 
Ik weet nu niet waar je allemaal op geklikt hebt, maar er klopt iets niet denk ik. Die broncode moet je zelf ingeven. In bijlage vind je het menu. De achtergrond is wel verwijderd, omdat het anders niet kon plaatsen hier.

Open MENU1, in de ontwerpweergave, Bestudeer dit, vooral de broncode van de labelvakken.

Nu heb je het ontwerp, dus bekijken nu.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.zip
    10,4 KB · Weergaven: 35
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan