Waar heb ik me allemaal aangemeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
722
Door de jaren heen, kom je her en der op internet, op fora en andere sites waar je je moet aanmelden.

Nu vroeg ik mij af of er een manier is om te achterhalen waar je je allemaal aangemeld hebt en waar je je e-mail adres allemaal achtergelaten hebt??

Een programmaatje?
Een zoek opdracht?
Ik heb het al geprobeerd met mijn e-mail adres tussen haakjes, maar dat werkte niet.

Gewoon nieuwsgierig, niet levens belangrijk ;)
 
Dat zal helaas niet mogelijk zijn vrees ik.

Groeten Marcel
 
In de meeste gevallen heb je een bevestigingsmail van je registratie.
Als je die bewaard hebt zal je sommige nog wel kunnen terugvinden.
Mag aannemen dat je de links hiernaar ergens in je favorieten hebt staan.
 
Andere mogelijkheid (maar dan moet je wél nog steeds dezelfde Windows-installatie hebben én niet ondertussen je wachtwoorden hebben gewist) is het nakijken van de opgeslagen (formulier-)wachtwoorden in je browser.
In Firefox: Extra -> Opties -> tabblad Beveiliging -> Opgeslagen wachtwoorden
Voor Internet Explorer zul je (m.i.) moeten uitwijken naar een hulpprogramma, zoals (op deze pagina):
IEPassView
Protected Storage Passview
en op die pagina staat ook voor Firefox een programma: PassWordFox

Zoals gezegd is het niet kansrijk dat je heel ver kunt terugkijken (de password-database zal wel eens gewist zijn, je zult wellicht ondertussen een andere computer hebben gekocht, misschien een nieuwe gebruikersnaam genomen etc.) maar het zou je een beetje kunnen helpen bij het traceren waar je je geregistreerd hebt ondertussen. Je zult dan nog altijd zélf moeten bedenken of je daar ook je e-mail adres bij afgegeven hebt.

De uitstekende suggestie van de vorige poster om de bevestigings-/verificatie mails door te nemen van de websites waar je je hebt aangemeld geeft meer gerichte informatie, omdat die worden verstuurd naar het e-mail adres dat je op die bezochte websites hebt achtergelaten. Ik heb zelf een submap in mijn (Hot)mail waar alle website registratie-correspondentie instaat (mailmap "Website registraties"), dus daarin kan ik zonder veel moeite (ongeveer) traceren waar mijn e-mail adres bekend is gemaakt in alle jaren.

Succes,

Tijs.
 
De uitstekende suggestie van de vorige poster om de bevestigings-/verificatie mails door te nemen van de websites waar je je hebt aangemeld geeft meer gerichte informatie, omdat die worden verstuurd naar het e-mail adres dat je op die bezochte websites hebt achtergelaten. Ik heb zelf een submap in mijn (Hot)mail waar alle website registratie-correspondentie instaat (mailmap "Website registraties"), dus daarin kan ik zonder veel moeite (ongeveer) traceren waar mijn e-mail adres bekend is gemaakt in alle jaren.

Succes,

Tijs.

Thnx, die optie gebruik ik toevallig ook, daarnaast een excelbestand met alle passwords en installatie serials van de software die ik gebruik etc.
Hier staat dan weer een paswoord op om het bestand te kunnen openen/bewerken.
Voordeel hiervan, nooit meer een registratie opvragen waarvan je de info bent vergeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan