waar is boot.ini

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pretender

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2003
Ik heb laatst windows xp prof geinstallerd op n pc waar eerst win 98 op stond. Omdat de xp cd niet bootable was (kopie) heb ik een opstartdiskette van 98se gebruikt, werkt allemaal perfect. Maar nu krijg ik als ik de pc aanzet de keuze uit windows xp prof en vorig besturingssysteem op C. Bij msconfig heb ik de timeout al op 3 sec gezet. Maar ik wil het eigenlijk helemaal weghebben die keuze. Ik weet dat dit in boot.ini moet veranderen. Maar waar vind ik boot.ini?. Met de zoekfucntie van xp (alle bestanden aan uitraard) vind de pc alleen boot.ini.backup. (complete naam) Daar kan ik wel iets in veranderne, maar werkt dus niet.
Kortom: waar kan ik in win xp prof de boot.ini vinden

Hoi,

de boot.ini is een verborgen bestand. Als je windows xp pro op c hebt staan ga je naar uitvoeren en dan c:\boot.ini dan krijg je die :)

Groetjes,

msconfig

kijk ook eens via start-uitvoeren,tik hier msconfig in en ga naar het tabblad boot.ini.

De boot.ini staat altijd in de hoofdmap van het station waarop het besturingssysteem geinstalleerd staat en is een verborgen bestand.
Zolang je 2 besturingssytemen hebt geinstalleerd zal je die niet kunnen weghalen uit de boot.ini
Je kan wel instellen welke je standaard laat opstarten.

Geplaatst door jackall
De boot.ini staat altijd in de hoofdmap van het station waarop het besturingssysteem geinstalleerd staat en is een verborgen bestand.
Zolang je 2 besturingssytemen hebt geinstalleerd zal je die niet kunnen weghalen uit de boot.ini
Je kan wel instellen welke je standaard laat opstarten.

Alleen win 2000/xp hebben een boot.ini de rest niet

Deze computer > Eigenschappen > Geaveranceerd > opstart en herinstellingen > besturingssysteem selecteren > lijst met bestruringssystemen uitvinken. dan laad die helemaal door :)

je kunt ook onder map opties kijken en dan verborgen bestanden weergeven kiezen.

Geplaatst door marcel t
je kunt ook onder map opties kijken en dan verborgen bestanden weergeven kiezen.

Dan weergeeft die de boot.ini niet ;)

ik heb op start --> uitvoeren --> c:boot.ini geklikt en het werkt! hartstikke bedankt.

kijk ook eens via start-uitvoeren,tik hier msconfig in en ga naar het tabblad boot.ini.
Ja dat weet ik maar daar kun je niks toevoegen of verwijderen.

Dan weergeeft die de boot.ini niet
Klopt

Hoezo niet?, als ik er toch een nooit gebruik kan ik die toch gewoon weghalen uit de boot.ini of krijg ik dan problemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan