Waar is de rest?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Foleor

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2009
Hallo,

Ik heb een externe HD 500 GB Maxtor Basics, 465 GB capaciteit 27gb vrij (bv eigenschappen). Wanneer ik tel wat er op staat kom ik tot 227 GB bezet. (Treesize o.i.d.)
Alle opties van show hidden & system etc staan aan.Seatools is gedraaid. Schijfcontrole (opstart) en is gedraaid: ok , maar wil hij wel bij elke opstart opnieuw doen.

Waar zijn die 200 GB ??

(ik heb o.a. ook opstart problemen, met deze schijf start XP niet. Dus steeds eerst XP opstarten daarna HDD aan)
Graag jullie suggesties (ik stoei al ff :()

Foleor :cool:

Laatst bewerkt:
Thanks,

Bij schijfbeheer staat " 465,76 GB NTFS in orde " Vrij 27GB percentage 5%

Als je naar die schijf gaat, vervolgens alle mappen en bestanden selecteren en kiezen voor eigenschappen .. wat zie je dan ?
Ik denk dat Treesize het niet goed heeft aangegeven ..

Fijn, dat je mee helpt!

Daar staat 207 GB.
Naar mijn gevoel stond deze schijf redelijk vol, dus bekruipt mij het gevoel "Wat ben ik kwijt?"

Voordat ik dit ´geval´ op opgelost zet wil jullie toch ´ter leering ende vermaeck´het eindresultaat meegeven.

Ondertussen had ik ´onterecht´een 2e issue geopend, waar ik met Crash nog uitvoerig over gemaild heb.
Op het andere issue geen directe oplossing (schijfcontrole etc was immers al gedraaid). AphySemi0n had het bij het rechte eind. Bedankt voor de tip.

- Ik heb daarna nog verder gepuzzeld met HD Tune, SEAtools, chkdsk /r /f etc.
- Totdat ik met chkdsk erachter kwam dat van de 465GB er 200 GB aan BESCHADIGDE Sectoren waren! Oei, AU
- Met surface viewers bleek inderdaad grootste deel vd schijf op: HEX 00 00 00 00 00
- HDD Regenerator, en Undeletes leverden weinig meer op (vermoedelijk al door eerdere schijfrepairs gladgestreken)
- Kopieren wat er nog af te halen viel (directories als map zichtbaar, maar niet meer toegankelijk)
- In schijfbeheer Partitie verwijderen, en nieuwe partitie 465GB creeren.

Schijf is weer intact. Leeg :o, maar 0 beschadigde sectoren. :D
P.S. XP opstart problemen zijn ook geschiedenis! ;)

Oorzaak? misschien te lang doorgegaan op niet ontdekt MFT corruptie, door computer freeze op actieve USB connectie?

Allen Bedankt voor het mee-denken. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan