Waar is de rest?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Foleor

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2009
Hallo,

Ik heb een externe HD 500 GB Maxtor Basics, 465 GB capaciteit 27gb vrij (bv eigenschappen).
- Wanneer ik tel wat er op staat kom ik maar tot 227 GB bezet. (Treesize o.i.d.)
- Bij schijfbeheer staat " 465,76 GB NTFS in orde " Vrij 27GB percentage 5%
- Als ik naar die schijf ga, vervolgens alle mappen en bestanden selecteren en eigenschappen kies staat er maar 207 GB
- Alle opties van show hidden & system etc staan aan. Seatools is gedraaid. Schijfcontrole (opstart) en is gedraaid: ok , maar wil hij wel bij elke opstart opnieuw doen.

Waar zijn die 200 GB ??
Naar mijn gevoel stond deze schijf redelijk vol, dus bekruipt mij het gevoel "Wat ben ik kwijt?" En hoe kom ik daarachter.

(ik heb o.a. ook opstart problemen, met deze schijf start XP niet. Dus steeds eerst XP opstarten daarna HDD aan)
Graag jullie suggesties (ik stoei al ff :confused:)

Foleor

(ik heb o.a. ook opstart problemen, met deze schijf start XP niet. Dus steeds eerst XP opstarten daarna HDD aan)

Om het opstartprobleem te verhelpen moet je in je BIOS ergens instellen dattie vanaf USB niet (of na je interne HDD) opstart.

Groeten Marcel

Opstart?

Marcel, bedankt voor het meedenken, maar ...
USB zat niet in de opstart procedure.

Bootsequence stond op 1: CD-ROM 2: Disabled 3: HDD-0

Dit heb ik nog gewijzigd in 1: CD-ROM 2: HDD-0 3: Disabled

Het mocht niet baten.

Voor eens schijfcontrole op deze schijf uit.
Selecteer de schijf, eigenschappen, tabblad extra en selecteer beide opties, zodat er ook gerepareerd wordt.

Voor eens schijfcontrole op deze schijf uit.
.

Volgens mij doet zijn systeem dat al, bij elke opstart ...
Ik zou je data op een andere HDU zetten, en deze schijf opnieuw partitioneren en evt alsnog even /checkdisk /r /f uitvoeren ..

1x je vraag stellen is voldoende, ga maar verder in je topic van gister;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/628377-Waar-is-de-rest

Deze sluit ik.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan