waar is die C-schijf ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter oshi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

oshi

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2005
omdat ik veel last had van een immer vollopende C-schijf van 20 gb, wilde ik 'm vervangen met een grotere disk. Maar toen ik de kast openmaakte, zag ik alleen de D-schijf zitten.... Is die C-schijf op een of andere manier verwerkt op het moederbord ofzo ?
En als ik nou die extra-schijf toch wil toevoegen en als C wil gebruiken ?
Graag advies !

Hallo

Uit je verhaal begrijp ik dat je dus maar 1 HD in je pc hebt.
Die is dan dus opgedeeld in een C en een D.Oftewel... 1 schijf in 2 stukken(partities)

Goedemiddag,

Denk eerder dat je 1 hd hebt met twee partities erop. Kijk eens bij schijfbeheer.
Rechtermuisknop deze computer-beheren en dan schijfbeheer

Begrijp ik je verkeerd, of klopt het niet wat je zegt? Een C en een D schijf zitten op dezelfde schijf. Het zijn partities. Je splitst je geheugen op in meerdere delen (partitioneren).

Wat wil je nu precies doen? Je schijf vervangen, of de C: groter maken? Je kan d.m.v. een programma geheugen van de D: afpakken en aan de C: toevoegen.

Even iets duidelijker graag!

excuse my ignorance, voor iemand die beter weet was het een domme vraag.
Voor iemand als ik was het een mysterie....
Inmiddels schijfbeheer gevonden.... en inderdaad aales staat op schijf 0.... :o
Onder aktie staat dat ik een volume kan verkleinen (niet vergroten). Kan ik dat gewoon doen ? Dwz de D schijf kleiner maken en wordt de C dan automaties groter ?

Hoi...

Kun je aangeven hoe groot C is(20gb?)en hoe groot de D is?
Evt een overzichtje plaatsen van je schijfbeheer.

Hoi,

Als je D dus nog groot genoeg is om vanaf te halen dus ruimte wat nog bruikbaar is anders zou je misschien toch een andere hd kunnen zetten .Je kan met dit programma-tje prima de partities aanpassen.Misschien even handig om te melden hoeveel gig c en d dus samen is en is het soms een merk pc?

Edit heb ik zo lang zitten typen:o

Laatst bewerkt:
Edit heb ik zo lang zitten typen:o

ja...

Mijn doel is ook om naar een Partitie manager te gaan.Afhankelijk wat er nog aan "speelruimte'is.Alleen dan wel een ander progje.Weet niet of de demo's van jou Modag het ook DAADWERKELIJK doen.

Hoi,

Oke misschien wat onduidelijk maar deze moet duidelijker zijn:D zijn volgens mij geen demo's of heb ik het mis ? Alleen hopen dat hij 32 bit heeft

Hoi,

Je hebt altijd baas boven baas :D:D:D ik was de naam even kwijt nu maar een bladwijzer van gemaakt. mar nog geen reactie van ts:(

dat progje paragon partition manager geïnstalleerd, maar zegt dat 't niet kan.
Zal ik dan toch proberen om het D-volume kleiner te maken, vanuit het schijfbeheer-menu ?

Hoi,

Hoeveel gig is nu c en d samen? of anders gezegd hoe groot is C en hoe groot is D

Laatst bewerkt:
ik ben dom, maar dat wisten jullie al...
maar ik kom er niet uit met minitool partition wizard
Als ik het goed begrijp moet ik eerst een nieuwe partitie maken
dan kan ik slecht 4 gb krijgen, terwijl ik er 40 vrij heb op de D

pfff eigenwijs:confused::confused:

Waarom nou niet even wachten zodat we je er doorheen kunnen loodsen.en beantwoordt nou eens de vragen
Hoe groot is C
Hoe groot is D?
En wat is de situatie nu???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan