Waar is mijn email

Status
Niet open voor verdere reacties.

theaver

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2003
Berichten
37
Een tijdje geleden is mijn laptop ( met windows 7)gecrached ( ik heb er wijn over gegooid en daar kon ie niet tegen) , ik had daarop windows live mail met planet.nl en gmail.com . Ik had nog een oude computer( windows vista) en kreeg daarop mijn mails binnen , maar merkte al gauw dat ik in planet lang niet alles binnen kreeg wat wel binnen zou moeten komen, reclame achtige berichten kwamen wel, post van mijn vrienden niet,hoewel zo af en toe weer wel.Ik heb nu een nieuwe laptop gekocht ( windows 7 en 8) en heb daarop weer windows live mail met planet geinstalleerd ( met telefonische hulp van kpn) .Maar het probleem doet zich hier ook voor. Ik heb het gecheckt, heb vrienden mij mails laten sturen maar die kwamen niet aan. Op mijn vorige laptop die dus kapot is werkte alles prima...Ik heb nu geen idee hoe dit verholpen kan worden maar het is wel ontzettend lastig.
Weet iemand wat ik het beste kan doen ??
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens via Webmail of de mail daar wel aanwezig is.
 
Heb ik gedaan maar daar staan ze ook niet.Heb ondertussen met KPN gebeld , daar weten ze het ook niet maar die jongen gaat in conclaaf met collegas en belt mij morgen terug..het schijnt toch wel een zeer ongewoon pobleem te zijn. Alles staat goed ingesteld.
 
Dan wachten op dat telefoontje of monteur, maar je stelde een vraag. Wellicht toch hier een even snuffelen. Klikje.

Of het is iets met IMAP, poort (nummer) SSL verbinding o.i.d.

Workarround van KPN. Klikje

Het moet toch gewoon echt kunnen. Succes en laat gerust weten he.
 
Indien aanwezig, moet de mail toch bij de Provider op de server staan en via Webmail te lezen zijn!!!!
 
Dat is ook zo wat zoefff zegt, dus als ze contact met je opnemen even vragen.
 
Ja, ik ben toch maar weer gaan bellen nadat ik het hier had opgeschreven , ik vraag iedereen die maar iet weet..maar zoals gezegd wisten ze het daar ook niet,nog niet in ieder geval. In webmail staat niks, en ook bij kpn konden ze het niet vinden...het is een groot raadsel en als het lukt het via KPN op te lossen laat ik het weten..ben benieuwd trouwens als het lukt hoeveel post ik dan binnen krijg...
 
Klopt het mailadres wel?
Geen Spamfilter aan staan, welke te strak is afgesteld?
Krijgen de afzenders de mail niet terug?

Niet blacklisted?
 
Ja hoor het mailadres klopt, ze hebben vanuit KPN mijn computer overgenomen en alles nog eens bekeken. Ik denk zo langzamerhand niet dat het aan mijn eigen computer ligt..maar dat het iets bij KPN of zo moet zijn. Maar waarom ging het dan goed op mijn oude laptop en daarna op mijn oude desktop niet en nu op mijn nieuwe laptop waarop alles nieuw is ingesteld ook niet...??????
 
Als alles goed is ingesteld volgens de Klantenservice, laat hen dan je een mailtje sturen.
Dan moet dat dus aankomen volgens hen.
Zo niet, laat ze het dan oplossen.
 
Hebben ze gedaan en zijn ze mee bezig...en hij kon ook constateren dat zakelijke mail zoals van KPN zelf of nieuwsbrieven van bv Lidl, de Volkskrant, het Filmhuis wel aankomen maar de gewone privémailtjes van mijn vriendenkring niet...
 
Dan zal je daarop even moeten wachten
Houd ons op de hoogte svp.
 
Hoi theaver

Ik ben ook bij dezelfde provider en poosje geleden had ik ongv. dezelfde probleem, via help-desk hebben ze mij verteld dat ik eigen account instellingen moet helemaal verwijderen en weer opnieuw helemaal die instellen,
maar .... bij account instellingen en dan bij account-naam hoort je jouw eigen account naam plaatsen en gelijk naast je toevoegen @planet.nl ( afhankelijk en welke je adres hebt ! ) dus je geef niet meer bij gebruikers naam instelling zoals alleen maar jouw naam enz..( snap je ? )

Compleet ongv zo dus :

Account naam theaver ... @planet.nl
Bij weergave naam je mag wel en alleen maar jouw naam aangeven ( plus ev. achternaam )
E-mail adres .......... @planet.nl
------------
Bij Servers zo:

Inkomende mailserver - pop.kpnmail.nl
Uitgaande mailserver - mail.kpnmail.nl
------------
Bij inkomende mailserver als gebruikers naam je moet jouwe adres plaatsen ( ! ) ( en geen dus alleen maar jouw gebruikers naam ! ! ) theaver.... @planet.nl <<-- zo dus !
------------
En nog bij Server poort nummers is :

Postvak uit (SMTP) 25
Inkomende mail ( POP3 ) 110

Dat zijn nu juiste instellingen bij jouw standaard mail systeem maar hoe die met gmail gaat weet niet precies :(

2ic9r92.jpg
 
Laatst bewerkt:
Webmail is toch leeg... dus kan er niks binnen komen,..... ook met de juiste instellingen..
KPN/Planet lijkt als enig aan zet...
 
Maar andre bij hem is ( zo begreep ik ! ) alleen maar planet.nl :(

En zoals ik zei, kan niet meer bij gebruikers naam alleen maar gebruikers naam invoeren anders krijg je mail nooit meer :( ... je moet hoe dan ook als gebruikers naam adres toevoegen bovendien
nu is bij servers instellingen ook verandert in Inkomende mailserver - pop.kpnmail.nl en Uitgaande mailserver - mail.kpnmail.nl, is niet meer mail.planet.nl ofzo ( zo was vroeger en nu niet meer ! ) ..

Interesant is dat, dat hoofd-adres als planet.nl mag wel blijven ! :D questie is nu of theaver wel inderdaad planet.nl adres heeft ( met die mag en moet wel dus door ! ) maar alle andere instellingen zijn ze al eerder verandert, en moeten ze nu zoals ik aangegeven heb ..
 
Laatst bewerkt:
Zie#11, Ryonix!

Als de klantenservice gecontroleerd heeft, de pc heeft overgenomen en gecontroleerd, dan zal het toch niet aan de instellingen liggen.
Bovendien zakelijk mail komt aan, maar geen privé mail!!!
 
:confused: Jongens daar heb ik ongv. ook over, ik had dezelfde probleem net zo lang ik helpdesk niet gebeld heb en zo ik instellen moest, nu krijg ik e-mails wel en zakelijk en prive enz..

Vroeger zei ik toch, account instellingen waren ze anders dan nu, deze boven instellingen heb ik via KPN help-desk gekregen, vroeger was dus pop.planet.nl en mail.planet.nl nu dus niet meer en dacht ik misschien is op dit moment bij theaver ook zo :confused:
 
Laatst bewerkt:
Hi hi, ik ben geen hem maar een dame. Ik zal wat jullie zeggen morgen ook aan die helpdesk meneer laten lezen...die kan toch in mijn computer inbreken. Maar ik heb nog een klein verzoekje: zou iemand mij een mail kunnen sturen naar /tverkerk at planet.nl Ik heb dat vanavond al aan kennissen gevraagd maar, en dat zul je altijd zien, die kwam wel aan. Mocht ie namelijk bij jullie terug komen dan moet er een foutmelding staan en die zou ik graag willen weten zodat ik dat morgen aan kpn kan doorgeven. Bedankt alvast.
 
Laatst bewerkt:
Ik stuur je wel eentje via mijn aliasje. Eens kijken of ik die terug krijg als onbesteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan