waar kan ik clone cd downloaden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
he???????????Hoe kan dit???? Een update over het branden

Hallo,
Ik snap er niets meer van. na gisteren toch weer 2x geprobeerd te hebben de bewuste Cd-rom te branden via alcohol 120%, securom new etc. had ik de 2e keer niet aangevinkt het image bestand te verwijderen. In een nieuw dik workshopnummer van computer idee stond nl. een heel artikel over het branden van moeilijke cd-roms met securom new beveiliging.
Weer niet gelukt en ik was er echt klaar mee.
Wat schetst mijn verbazing toen mijn dochter vanmiddag een geleende cd-rom van de bieb wilde opstarten en ik even niet in de buurt was..... Ik zag wat foutmeldingen dus zei haar even te stoppen. Ik klikte de foutmelding weg (ik geloof dat er stond systeemfout o.i.d.) en wat gebeurt er: het filmpje van Rapunzel begon!!!! Zomaar vanuit het niets...... EN BLEEF spelen en je kunt zo het spel spelen terwijl er niet eens een schijfje in de computer zit.
Als ik kijk bij mijn computer zie ik:
lokaal station:c
DVD station:d
CD-RW station: e
verwisselbare schijf: F,G,H,I
en het icoontje van Rapunzel waarachter staat:J.
Wat betekent dit nu? Dat het op de harde schijf staat en je helemaal geen schijfje nodig hebt??
Wel station is J? ik snap er werkelijk niets van, ik had het echt opgegeven. En wie kan mij navertellen hoe ik dit hoogstwaarschijnlijk heb gedaan? Ik heb het namelijk zo vaak geprobeerd dat ik niet weet hoe ik dit heb gedaan. Klinkt misschien gek maar zo is het wel gegaan.
Groetjes Sita

Waarschijnlijk is J de virtuele schijf die Alcohol 120 aanmaakt.

Wat betekent dit?

Wat betekent dit voor de computer? Virtuele schijf is geen echte schijf toch? maar wat dan wel? En staat het dan op de harde schijf? En wanneer maakt alcohol dan zo'n virtuele schijf aan , via welke optie?
En kunnen er meerdere virtuele schijven aangemaakt worden? Als ik nu weer iets ga branden verdwijnt dan deze virtuele schijf en wordt hij vervangen door de andere?
Groetjes

iemand die antwoord kan geven?

Hallo,
Misschien is mijn vorige vraag wel oerdom want ik krijg geen antwoord. Is er iemand die kan antwoorden op mijn vraag?
Groetjes

De werking van de vituele schijf is mij ook niet helemaal duidelijk. Hij wordt aangemaakt als je het progje installeert. Wat je er precies mee kan weet ik niet. Je vraag is wat mij betreft zeker niet dom.

alcohol120% installaleerd inderdaad een virtueele cd-rom speler.
Dit kan handig zijn om bv image files mee af te spelen zonder ze eerst te branden, je wilt bv een kopie maken vaan een origineel spel omdat je dit vaak speelt en bang bent dat de cd beschadigd.
maak dan met alcohol120% een image file aan het leuke is dat je het niet hoeft te branden maar gewoon het image file op de Harde schijf kunt laten staan en in het vervolg de cd opstarten dmv die virtueele cd-rom speler.
of je hebt bv een download van i-net en dat blijken cue en bin files te zijn, even het cue file booten met de virtueele speler en je kunt direct zien of je film / spel goed is.

Tazman,

Blijft het icoontje van Rapunzel staan als ik een andere CD rom ga branden? En komen er dan meerdere icoontjes te staan of hoe zit dit precies?
En mocht ik het willen verwijderen (het was een sinterklaas cadeautje voor mijn dochter dus het origineel ligt te wachten in de kast......) hoe doe ik dit?
En denk je dat het wel lukt om het van deze viruele schijf te branden en zo ja hoe moet dat?
En kun je me tenslotte ook nog uitleggen hoe deze virtuele schijf wordt aangemaakt, via welke optie ik dit waarschijnlijk heb gedaan of gaat dit automatisch elke keer als je iets brandt via alcohol 120%?
Groetjes

als het goed is dan heeft alcohol een image bestand ergens neer gezet ??
dat laat hij nu zien in de virtueel cdrom als je met je rechtermuis knop op de virtueele cdrom klikt kun je waarschijnlijk kiezen voor image uitwerpen of unmount image.
als je dit doet is het icoon verdwenen.
Hij maakt niet telkens nieuwe virtueele schijven aan als je een image maakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan