waar kan ik clone cd downloaden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
klopt inderdaad dat als je safedisk2 wilt branden je in RAW mode moet kunnen branden.

als je bij alcohol120% kiest voor kopie wizzard en dan bij datatype aangeeft dat het een safedisk2 moet worden dan neemt hij automatische de juiste instellingen aan.
ondersteunt de brander geen RAW dan houd het echt op om safedisk2 te doen

Hoi Sita uit Groningen,
Uit dat lijst kon je 1 kiezen. Je kon naar de datums kijken een bijv. CLCD4019 downloaden.
In algemeen Clone CD werkt prima samen met Clony.
Clony staat ook op dat lijst, onderaan. Clony is in het duits maar men hoeft niets bijzonders in te stellen.
Met Clony scan je de CD op beveiliging en vervolgens brand je met Clone CD.
Clony geeft aan Clone CD door de type beveiliging.
In algemeen geldt: als je dit doet is beter om geen andere programma's te draaien. Dus, bijv. Anti Virus, etc uitzetten.
Maar misschien lukt jou met dat Alc120% progje.

Ik neem aan dat jou vraag is opgelost: waar kan ik Clone CD downloaden.
Voor branden kijk rond bij: Brandsoftware

Groetjes
Falco

Laatst bewerkt:
klopt inderdaad dat als je safedisk2 wilt branden je in RAW mode moet kunnen branden.

als je bij alcohol120% kiest voor kopie wizzard en dan bij datatype aangeeft dat het een safedisk2 moet worden dan neemt hij automatische de juiste instellingen aan.
ondersteunt de brander geen RAW dan houd het echt op om safedisk2 te doen.
Hoi,
Ik heb bij het branden nu aangegeven de optie safedisk2 en ik las ook iets over raw, maar het is weer niet gelukt. Moet ik verder nog iets aanvinken of juist niet? b.v over fouten overslaan etc? Of juist niet overslaan? Kun je een voorbeeldje geven wat op het scherm moet staan? Ik snap niet dat het ook nu niet is gelukt, de pictogrammaen worden vergroot en worden dan weer verkleind en daar blijft het dan bij....
Hoe kom ik er nu achter of de brander RAW ondersteunt?????
Groetjes Sita

wat is het merk en model nummer van je brander ??

dit kun je als je het zo niet weet ook achterhalen met aida32 dit is een klein gratis programma waarmee je systeem info kunt krijgen.
downlaod aida32
via computer -> overzicht kunje dan info over je brander achterhalen type / modelnummer / website fabrikant aan de hand daarvan zouden we kunnen kijken of die brander RAW mode kan schrijven.

Tazman

Hoi,
Via deze computer heb ik bij eigenschappen gekeken en zie ik staan:
ATAPI CD-RW 52x max
SONY DVD-ROM DDU 1612
AXV CD/DVD-Rom SCSI CD Rom Device,
zijn dit de benodigde gegevens voor de brander?
Groetjes Sita

nee heb ik weinig aan staat er geen link naar fabrikant bij

gegevens brander

dit kun je als je het zo niet weet ook achterhalen met aida32 dit is een klein gratis programma waarmee je systeem info kunt krijgen.
downlaod aida32
via computer -> overzicht kunje dan info over je brander achterhalen type / modelnummer / website fabrikant aan de hand daarvan zouden we kunnen kijken of die brander RAW mode kan schrijven.
Hoi,
Kun je uitleggen a.d.h.v. een voorbeeld hoe ik het moet downloaden. Ik zie verschillende mogelijkheden, zip bestanden en nog iets, welke moet ik kiezen? En wat is dan de volgende stap? En waar zie ik dan computer ->overzicht?
Ik kan ook proberen het in de winkel te vragen als dit te ingewikkeld blijkt te zijn,
bedankt voor het meedenken, Sita

kijk eens naar screenshot

attachment.php

Bijlagen

• screenshot001.gif
    screenshot001.gif
    61,2 KB · Weergaven: 158
Tazman,

Hoi,
het is gelukt via aida en achter het optische station staat:

Optische Station ATAPI CD-RW52XMAX
Optische Station AXV CD/DVD-ROM SCSI CdRom Device (Virtual DVD-ROM)
Optische Station SONY DVD-ROM DDU1612 (16x/40x DVD-ROM)

Volgens de winkel gaat het om een naamloos merk brander, fabrikant is:MSI.
Nu is er nog hoop?
Trouwens een handig programma met een scherm met alles wat er in zit, dank je,
groetjes

Tazman,

Hoi,
Nou dat is fijn om te horen. Heb je nog zin om aan de hand van zo'n handig voorbeeldschermpje me stap voor stap uit te leggen wat ik dan moet aanklikken bij clonecd of 120% alcohol (welke raad je aan in deze kwestie) en wat ik juist wel of niet moet aanvinken? b.v. fouten wel of niet meebranden of de snelheid wat lager zetten?
En is het zo dat als je in raw brandt het dan altijd goed erop komt? Ik hoorde dat er in het startbestand soms iets wordt overgeslagen zodat je dan een spel niet kunt spelen?
Groetjes

als je deze instellingen gebruikt bij alcohol zou het moeten lukken een garantie kan ik je niet geven.
en het beste is de lees snelheid op 1 x te zetten ieder geval zo laag mogelijk.

attachment.php

Bijlagen

• naamloos-2.gif
    naamloos-2.gif
    95,3 KB · Weergaven: 129
Laatst bewerkt:
niet gelukt

Hoi Tazman,
Nou ik heb precies gedaan zoals je zo duidelijk had uitgelegd maar het is niet gelukt. Ik moet het maar opgeven denk ik gggghhhhh.
Er zit iets in het startbestand denk ik, ik snap niet waarom het niet lukt. Is er geen programma waarin je kunt zien wat voor beveiliging erop zit? Ik heb wel gekeken bij Clony maar snapte er niet veel van. In ieder geval bedankt,
Groetjes

clonyxxl evt in combinatie met alcoholer is de enige optie.
anders houd het op.

clonyxxl

Toch nog even gekeken bij Clony XXL, hier staat dat er geen beveiligingen zijn. Er kwam wel een melding van iets wat wel was gevonden, nl: schlusselwort 'SINTF16' in der datei D:Rapunzel\Rapunzel.exe gefunden, das deutet auf SecuROM *new* hin. Wat dat ook moge betekenen?
Er staan 6 doodskopjes, dus dat hij wel te branden is. Dus wat doe ik fout vraag ik me af?? Klopt het dat je met Clony XXL zelf niet kan branden want ik kreeg het schermpje van CloneCD ernaast op een gegeven moment.
Groetjes

Soms lees je de uitleg niet goed: Clony werkt samen met Clone CD. Dus nogmaals: Clony leest de beveiliging en MEER NIET! Je kreeg het schermpje van Clone CD ernaast omdat deze brand het CD. Clony geeft door aan Clone CD de beveiliging type en meer niet!
Als je geen nieuwe kopie wilt maken dan kopieer je “on-fly”. In dat geval maak je een kopie inclusief de beveiliging. Voorbeeld: ik zet in mijn DVD speler een beveiligde CD. Scan deze met Clony. Ik zet een lege CD in mijn brander (CD-ROM speler) en kopieer “on-fly” dus direct van 1 naar de andere. Kopie is goed maar is beveiligd dus: een exacte kopie.
Bij muziek Cd’s is het makkelijker. Je laat de CD lezen met Alc120% of andere progje. In dat geval zie je bijv.: x aantal liedjes + 1 extra bestand (data). Dat extra bestand is de beveiliging. Je selecteert ALEEN de muziek bestanden. Dus ZONDER de data bestand. Als je vervolgens gaat branden krijg je een kopie zonder beveiliging dus je zou nieuwe kopie kunnen maken.
Is dit nu duidelijk?

Nu weet je dus dat het een securom beveiliging is je kunt nu door clonyxxl de instellingen automatische in clonecd laten zetten en dan de cd inlezen en branden.

of in alcohol120% waar je safedisk ingevult hebt securom zetten.

Falconetti en tazman

Dank jullie hartelijk voor alle info, ik weet inmiddels wel het een en ander van het branden. Alleen is het niet gelukt en ik heb deze keer alles heel goed gelezen en opgevolgd.
Ik geb het geprobeerd via 120%alcohol en dan securom i.p.v. safedisk, het zelfde resultaat (pictogrammen vergroten en verkleinen daarna weer de CD gaat niet aan de loop).
Ook geprobeerd via Clony en Clone, on -fly gekopieerd en weer hetzelfde. Ik geef het op.... En toch begrijp ik niet dat het niet lukt als Clony aangeeft dat hij wel te branden is (ook al moeilijk).
Tja,
Groetjes

Is dit een ERG nieuwe spel? Dat Barbie dus?
Ik heb soms ook zitten te klooien met CD's. Tot nu toe is maar 1 keer niet gelukt.
Als je zelf nog wil proberen dan kun je dit ook doen met andere progjes. Ik gebruik zelf de volgende
- Clony in com. met Clone CD
- Blindwrite Suite
- Insektors
- Burn Drive
- Easy CD Creator
Je kan ze vinden via Google

falco

Als je de nieuwste ClonyXXL gebruikt dan kun je vanuit Clony niet meer rectstreeks naar Clonecd overschakelen.
Hiervoor heb je een "tussen Progje " nodig genaamd profiler.
Dus CloneyXXL laten scannen op beveiligingen, vanuit Clony Profiler starten en vanuit profiler Clonecd starten en aangeven dat clonecd de instellingen van profiler moet overnemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan