Waar kan ik het beste een gebeurtenisprocedure plaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DelaRuelleDanny

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2016
Beste
als vb
In een Form met verschillende velden (nogal logisch :)) heb ik een veld dat misschien ingevuld is of niet.
(Ik heb bij de invoer niet altijd alle gegevens bij de hand en wens die dus achteraf te kunnen aanpassen)

Om deze in te vullen heb ik een keuzelijst (gebaseerd op een adressenlijst) met een filter die gaat kijken naar een ander veld (Uit welk land).
De filter "txtland" is een tijdelijkveld die gaat kijken naar een andere keuzelijst op de derde kolom.
( Ik kreeg het niet aan het werk om rechtstreeks te gaan kijken naar die derde kolom :( )

Code:
SELECT Adressen.IdAdres, [Domein] & " " & [Naam] AS Expr1, Adressen.IDland FROM Adressen WHERE (((Adressen.IDland)=txtLand));

Nu moet ik dus op gezette tijden de keuzelijst opnieuw filteren (Requery) en dat gebeurd niet zo maar.

Met de knop onderaan om naar het volgende record te gaan gebeurd het niet (Tenzij ik op de juiste plaats die Requery kan opdragen.)

Het gaat redelijk gemakkelijk als ik een knop plaats met de opdracht
Code:
DoCmd.GoToRecord , , acNext
    Forms!frmBasisfles!KzlAdres.Requery
plaats
maar als ik kon gebruik maken van die bestaande knopjes onderaan zou het mooi meegenomen zijn

Danny

Die Requery lukt niet zomaar met dat gekoppeld keuzeveld.

Nu heb ik eeen oplossing gevonden in de aard van dat als het Adresveld ingevuld is ik dit keuzeveld onzichtbaar maak en een normaal textveld de info laat weergeven.

Als er er geen adres is ingegeven kan ik de keuzelijst zichtbaar houden en de requery laten uitvoeren na het selecteren van het land.

Het zichtbaar maken of onzichtbaar van het keuzeveld gaat precies wel in de procedure " Bij aanwijzen ".

Hiermee is eigenlijk mijn vraag beantwoord alhoewel ik nog niet weet waarom het met die requery niet wil werken.
enfin ik kan verder

Ik laat nog even openstaan , wie weet :)

Mij lijkt de hele constructie een beetje te ingewikkeld. Kun je een voorbeeldje maken? Dit zou makkelijk moeten zijn.

Ok geen probleem.

heb een kopie gemaakt en voorlopig alles verwijdert zodat er in de form alleen hetgeen overblijft waarover we nu willen spreken.

Eerst wou ik de oplossing FrmBasisFles1 en doordat de kzlAdres zich eigenlijk niet gemakkelijk liet updaten ben ik naar de oplossing FrmBasisFles gegaan.
Blijkbaar werkt het nu wel, enfin :shocked:

Deze krijgt uiteindelijk de voorkeur ook al omdat als het adres is ingegeven deze eigenlijk niet meer wijzigt.

De werking
ik heb een paar adressen uit de champagenstreek ingevoerd en eentje uit Africa.
Als ik nu een wijn uit de champagenstreek heb ben ik eigenlijk alleen geïnteresseerd uit een adres uit Frankrijk.
de FrmBasisFles1 past de kzladres aan aan de keuze van de regio (En in het begin als ik van record naar record ging dan volgde dit keuzeveld niet als ik van de champagne naar africa sprong. Dan bleef het keuzeveld leeg totdat ik op de kzlRegio klikte. maar het werkt nu blijkbaar wel)

de FrmBasisFles kopieert het adres in een veld en bij het zappen kijkt de form of het veld Adres is ingevuld en aan de hand hiervan is de keuzelijst zichtbaar of niet.

Zo het lukt me niet de mdb als bijlage in te geven, heb hem dus in de onedrive gestoken

https://onedrive.live.com/redir?res...40&authkey=!AOqEPPL7zWDtSgU&ithint=folder,mdb

grtjs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan