Waar kan ik het WLAN MAC adress vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Ik heb een Mobil Nokia N8 gekocht en daarmee kan ik ook op Internetnet, nu vraagt hij om de WLAN-sleutel. Ik heb ik met Ziggo gebeld maar die zegen: “Wij supporten geen aansluiting voor een mobieltje meneer”.
Hoe kan ik aan die sleutel komen?

Ik heb wel het hele weekend kunnen internetten maar dat ging achteraf blijkbaar via mijn prepaid kaartje want ik ben 60 euro achteruit geboerd.

HELP MIJ

wat wil je precies hebben want in je titel staat er WLAN MAC en in je post staat er iets van sleutel?

Byess VRC

Ik zoek op mijn mobiel naar inloggen op het internet.
Dan vind ik een aantal gebruikers (de buren dus).
De mijne staat daar ook tussen BELKIN54G

Als ik daar wil inloggen staat er:
"Vooraf gedeelde sleutel voor WLAN invoeren".
(net als een paswoord) En waar vind ik nu die sleutel???

ga naar start > uitvoeren > cmd
typ hier dan in ipconfig /all
kijk naar de gateway.
dit zal waarschijnlijk 192.168.0.1 zijn maar het kan ook ander zijn.
open dan je browser en ga naar http://192.168.0.1
hiermee benader je de router. waarschijnlijk heeft deze een standaard wachtwoord als je deze nog niet zelf hebt ingesteld(kijk hiervoor in de manual en ik raad je aan deze aan te passen anders kunnen andere mensen ook in je router als je geen beveiligde lijn hebt)
ik weet niet hoe de BELKIN's GUI eruit ziet maar zoek ergens naar wireless settings ofzoiets en daar kan je dan je sleutel invoeren.
ik zou dan kiezen voor WPA pre-shared key. Tenminste dat heb ik.
nieuwe sleutel instellen > apply en dan een reboot van je router en dan kan je inloggen.

Byess VRC

P.S. ik heb bij iemand gezien die een UPC router had dat er aan de onderkant een label stond met de sleutel.
Waarschijnlijk omdat je hier niet in de interface mag/kan komen.

Tot zover gelukt.

Ik heb nu een scherm met alle? router gegevens. Het zijn 4 blokken met cijfers, welke moet ik hebben? (ik probeer het als bijlage mee te sturen maar dat lukte mij niet.)

Tot zover gelukt.

Ik heb nu een scherm met alle? router gegevens. Het zijn 4 blokken met cijfers, welke moet ik hebben? (ik probeer het als bijlage mee te sturen maar dat lukte mij niet.)

4 blokken met cijfers?
ik denk dat een plaatje handiger zou zijn :P
kan je deze nog uploaden?

4 blokken met cijfers?
ik denk dat een plaatje handiger zou zijn :P
kan je deze nog uploaden?

Ik ben er uit. Met mijn draadloos-laptop kwam ik er niet in (anders kan een ander het ook) maar met de vaste PC wel en daar had ik een menu waar ik het paswoord kon vinden. Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan