Waar kan ik m'n driver opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisMolema

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2004
Berichten
17
hey,

Ik heb een probleem met m'n computer.
M'n geluid doet 't niet meer (behalve van het programma waar ik mee produceer)!
ik heb aan bijna alle instellingen gerotzooit, heb nog gedacht dat een virus misschien het probleem was, heb de microsoft hulp-service gebeld, maar ik kom er niet uit !

Misschien dat jullie me kunnen helpen.

m'n 1e vraag: Is het verstandig om nieuwe geluidsdrivers te installeren en zoja, waar dan ? SoundMAX is mijn geluidskaart, maar op die site kwam ik niet verder en werd ik doorgestuurt naar intel.com, maar ook daar kwam ik er niet uit ! dus waar kan ik dat doen ?

m'n 2 vraag: ik heb dus hardware (REmote 25 audio) in m'n kleine studio'tje staan, maar die werkte 'n tijdje trug niet helemaal goed... die heb ik vorige week zaterdag laten maken en nu ben ik bang dat als ik eventueel een systeemherstel doe van een paar weken trug (toen me geluid het nog deed) of alles wat hij geinstalleerd en gemaakt heeft ook definitief op me computer blijft staan, want ik kan dat zelf anders niet meer fixen en die man woont niet in de buurt !

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dan zo spoedig mogelijk, want ik mis m'n geluid !

met vriendelijke groet,

Dennis Molema
 
Hoi Dennis,

Soundmax wordt gemaakt door Analog Devices. Hoogstwaarschijnlijk is het een on-board geluidskaart.

De drivers vind je derhalve op de site van de maker van je moederbord.

Als je zowel merk als type moederbord doorgeeft zijn we weer een stap verder.
 
Hej,

Hardstikke bedankt voor het snelle antwoorden !
Helaas werkt de download niet en kan ik 't programma ook niet via andere sites te pakken krijgen...
En ook weet ik niet hoe het via je computer op te zoeken is wat voor merk en type moederbord ik heb (ik ben een noob met dit soort dingen)

iemand een werkende link misschien of weet hoe ik achter het type en merk kan komen ?

Alvast bedankt !
 
kijk, dat is handig :)

Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 01/24/2003-SiS648/SIS963/W697-P4S8X-X
Moederbordnaam Asus P4S8X-X


Is dit wat jullie bedoelen ?

Groeten dennis
 
kan ik nu trouwens niet te maken krijgen met het probleem dat die hardware niet meer werkt (zoals nadat ie gemaakt is) vanwege het feit dat ik nieuwe drivers installeer ?
 
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar je hebt het zelf over het opnieuw installeren van de drivers.

Het achterliggend probleem is mij niet bekend.
 
m'n 2 vraag: ik heb dus hardware (REmote 25 audio) in m'n kleine studio'tje staan, maar die werkte 'n tijdje trug niet helemaal goed... die heb ik vorige week zaterdag laten maken en nu ben ik bang dat als ik eventueel een systeemherstel doe van een paar weken trug (toen me geluid het nog deed) of alles wat hij geinstalleerd en gemaakt heeft ook definitief op me computer blijft staan, want ik kan dat zelf anders niet meer fixen en die man woont niet in de buurt !

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dan zo spoedig mogelijk, want ik mis m'n geluid !

met vriendelijke groet,

Dennis Molema [/B]

zou het opnieuw installeren van de drivers ook gevolgens kunnen hebben hiervoor ipv een systeemherstel.

Als je nu nog niet begrijpt wat ik bedoel, dan is dat geen probleem en installeer ik de drivers gewoon :)
 
Laatst bewerkt:
Ja, nu vat ik het, moet nog wakker worden :eek:

Het opnieuw installeren van drivers heeft geen gevolgen.
 
Ik kom er niet uit :( ik heb de zip-file gedownload, maar dan ?
Ik zie een install.exe een remover.exe staan en nog wat andere bestanden, maar ik weet niet wat ik verder moet :( hoe kan ik er voor zorgen dat die install.exe werkt, want als ik 'm nu aanklik doet ie 't niet...?
 
Het zipbestand zul je eerst uit moeten pakken. Via de installer zou dan e.e.a. moet installeren.
 
hele domme vraag maar hoe pak je ook alweer een zipfile uit... :eek: met winzip ofzo ? moet ik iets extracten ?
 
XP kan zelf ZIP bestanden openen. dubbelklik op het zipbestand, dit bestand opent zich dan.

De inhoud kun je dan naar een andere locatie slepen.
 
dan werkt de install (en waarschijnlijk de rest) dus niet, want dat openen lukte gewoon en heb ook een paar keer het install.exe filetje ergens anders naartoe verplaatst. maar hij doet dus nix :( het zit lekker mee... :rolleyes:

bedankt tot nu toe iig :thumb: maar wat nu ?
 
Pfff, ik zie het mijzelf zo doen, maar even uitleggen? Ikzelf gebruik geen XP. Zal eens iemand hierheen roepen :p
 
:D is goed... ik kan niet langer w8en... ik merk nu pas hoe vervelend het is om te computeren zonder een muziekje aan of achtergrond geluidjes :p
 
Zie je bij het uitpakken deze "knop" ook?

uitpakken.jpg


Die kan je dus gebruiken om alle bestanden uit te pakken waarna je gewoon kunt installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan