Bij AvsHosting.nl heb ik het zo afgesproken dat ik met mijn ftp in een root kom waarvandaan ik al mijn websites kan zien (inclusief de logfiles).
Ze hebben een goede prijs en alles werkt zoals ik het nodig heb.
Ik heb ook voor een klant bij mijndomein.nl een website vandaan moeten verhuizen en dat was een drama.
Veel van de low budget hostings, besparen door klanten gewoon helemaal niet meer te woord te staan of pas na een maand te reageren. Zolang alles draait is het leuk maar als je een probleem hebt ben je het haasje. (en daar kom je natuurlijk te laat achter).
Ik kom regelmatig hele kromme url redirectors tegen die een verhuizing bijna onmogelijk maken. Goedkope hoster's staan dit soort onzin toe.
Tevens controleer ik voor ik een website ergens neer zet (of laat staan) of de partij eigen DNS servers draait en of ze niet gewoon een reseller zijn van een grotere hosting partij. Ik ken te veel hosting bedrijven die 4000 websites op 1 bak draaien zonder backup in een datacenter wat door een ander beheerd wordt. Dat is gewoon rijk worden terwijl je op je rug ligt. Dat is leuk, maar niet met mijn geld.
Als geld geen probleem zou zijn of ik zou grote garanties moeten hebben. stel dat bol.com mijn klant wordt. Dan zou ik naar innerconnect.nl gaan. Ik ken die jongens al zo'n 15 jaar en heb ze van niks een toon aangevende partij zien worden. Mijn plasser komt omhoog als ik bij hun door het datacenter loop. Kost wat, maar dan heb je ook wat.