Waar koop je een micro ds kaartje

Status
Niet open voor verdere reacties.

sannie76

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2012
Zijn de micro ds kaartjes ook los t koop??? De adapter en de bijbehorende usb stick heb ik nog. Waarschijnlijk is het kaartje kapot, dus wat moet ik nieuw kopen? heb namelijk geen zin om weer €30,00 ofzo neer te leggen.
Wie geeft advies???
Alvast bedankt!!!

Ja natuurlijk bedoelde ik sd :) Passen alle sd kaartjes in alle adapters??? Of is het dan verstandig het hele setje nieuw te kopen?
Dacht dat ik t allemaal snapte, maar het wordt toch wel een beetje ingewikkeld....
Maar ik hoor graag wat t beste is.

Die Micro SD kaartjes passen allemaal in de adapter die je al hebt als die inderdaad voor een Micro SD is.

Laatst bewerkt:
Nou dan ga ik de gok maar nemen om een kingston sdhc sd card te bestellen. En dan moet ik daarna zeker nog wel op zoek naar de goede software (ofzo) of kan ik dan de software (ofzo) die ik had weer gebruiken?

Het is een SD kaartje. Puur opslag dus. Wat je ergens aan software hebt staan kun je er zo weer op zetten.
Let er wel even op of je kapotte SD kaart ook een HC is.
Ik zou hetzelfde type weer aanschaffen, al weet ik niet of dat verschil maakt voor een adapter.

Heb je wel even op die 2e link gekeken die ik gaf?

Laatst bewerkt:
Vraag verplaatst van Nintendo naar Verwisselbare Opslagmedia :)

Ik had het setje helemaal compleet gekocht. Dus dan neem ik aan dat dit een HC is (SDHC) als ik het goed begrijp. Komt allemaal wel een beetje dom over geloof ik...
Wat zou dan hetzelfde type zijn?

Laatst bewerkt:
Ok hartelijk dank voor de reacties. Ik ga een nieuw sd kaartje bestellen. Zal nog wel laten weten of alles gelukt is. Of bedoel je dat ik eerst de nieuwste software nog eens moet proberen op mijn 'oude' kaartje??

Je kunt je oude kaart eens in de PC stoppen en dan formatteren. Als dat goed gaat zal hij gewoon weer werken.

Dat formatteren ben ook gaan proberen, via 1 of andere site gelezen, maar volgens mij was t niet helemaal gelukt. Volgens die site moesten er dingen in beeld komen en die kreeg ik niet. Dus ik durf niet meer verder... Dus hoe moet dat precies?

Als 'ie het toch niet meer doet kun je rustig doorgaan met formatteren, dat heeft geen gevolgen voor andere dingen dan het SD kaartje zelf.
Van welke site heb je de instructies gevolgd?

Ik weet niet meer zo goed welke site t was, maar ik heb wel een pdf bestandje gedownload hiervoor. Dit heet: R4 SDHC Upgrade Revolution menu installatie. Daar stond in beschreven dat ikhet volgende moest doen: Download de R4 SDHC Upgrade Revolution menu software vanuit de handleidingen sectie op
http://www.consolecompleet.nl (R4 SDHC Upgrade Revolution - Firmware en menu bestanden) en sla het op. daarna moet er een winRar zelfuitpakkend archief komen. Nou dat lukt me dus echt niet. Dus toen heb ik het opgegeven.

Dat heeft dus niets met formatteren van het kaartje van doen.
Heeft je PC wel een mogelijkheid om dat kaartje in te doen?

Ik heb bij het micro sd kaartje een usb stick en die gaat in mijn computer. Formatteren werd wel uitgelegd, maar dan de stappen erna snapte ik niet. Formatteren werd zo uitgelegd: Klik met uw rechtermuisknop op de gelecteerde schijf en kies voor de optie formatteren. Selecteer de optie FAT32.
Druk op start. Klik OK bij de melding van de computer dat alle gegevens verloren gaan. Daarvoor had ik wel alles wat erop stond opgeslagen.

Dat is correct. En dat formatteren doet hij dan zonder problemen?
Als dat zo is kun je datgene wat je hebt opgeslagen er zo weer op zetten.

Dat heb ik toen gedaan en nu komt please upgrade the hardware for support latest firmware heel de tijd in beeld, met daar doorheen loading.

Waar komt dat in beeld?p de PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan