waar linux te downloade?

Status
Niet open voor verdere reacties.

army of renault

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2003
ik wil linus op me computer zetten want wil een counter-strike server er op zeten maar wie weet waar ik linux kan downloade dat ik het zoow op een cdtje kan zetten en instaleren?
alvast bedankt
greets melvin

Ik gloof dat dat hier niet gezegd mag worden. Mweer als kopen in de inkel of weet ik waar mogen we niet zeggen.

maar ik hoor van mensen dat ej het gratis kan download eop internet en neit dat het zo als windows is dat ej voor bijna 500 euro hoeft tekopen in de winkel

boven je staat een link,.
(maar heb je nu denk ik al gezien)

linux is gratis te downloaden.

Ga naar www.mandrakeclub.nl

Daar vindt je de nodige links.Ik zou Mandrake10.0 aanraden.Ben er zelf mee begonnen en vindt het wel interessant.

Groetjes

ik ben naar die link geweest maar moet ik al die bestandjes appart op een cd zetten of zo?
is er niet een bestand dat je gewoon op een cd zet en die zet linux op je computer?

voor mandrake moet je 3 iso files downloaden.En deze moet je dan met Nero op cd branden.Daarna kan je de installatie beginnen.

dat knopper heb ik nix aan want ik meot juist een cs server er op laten draaie

dus dat laat ik weg

is er enit gewoon een simpelle site met 1 bestand voor linux?

Sorry dat ik dit moet zeggen maar ik weet niet of je er verstandig aan doet.

Als ik deze thread zo hoor lijkt het mij verstandig dat je eerst eens rustig informatie gaat verzamelen en inlezen in welke distributies er zijn en waarin ze uitblinken.

De uitspraak "ik wil linus op me computer zetten want wil een counter-strike server er op zeten" doet mij niet aan alsof je de hobbels die een distributie (zelfs knoppix niet) met zich meebrengt wil nemen

Aangezien linux niet het "Makkelijkste" besturings systeem is is het niet dat je "Even een linux Counterstrike Servertje" kan opzetten.

Ik wil niemand ontmoedigen en misschien heb ik het helemaal mis maar toch wilde ik dit even kwijt

ik moet hier mijn voorganger gelijk geven. ikzelf ben ook reeds 15jaar bezig met computers en ik heb ook reeds 2 maal probeerd om linux te installeren (telkens red hat wat gezien wordt als een van de simpelere linux varianten) en ik heb ook 2 maal bijna de pc tegen de muur gegooit omdat het mij niet lukte. Ik wil enkel zeggen doe het volgende: ga naar de winkel en koop een boek over de linux variant dat jij wil. Ok kost misschien wel 50 a 60 euro maar dan heb je meteen een cd rom met linux erbij ( die 100% werkt en te vertrouwen is) en kan je in geval van problemen rekenen op het boek.

een Linux server voor cs opzetten doe je nu eenmaal niet op 1-2-3 anders zouden er meer particuliere servers zijn nietwaar? Informeer je eerst goed ga dan een boek halen lees dit zeer goed en dan installeren maar want met een halve server ben je ook niks. Niks is trouwens fustrerender voor de gamers dan een slechte server die na 10 minuten gamen uitvalt.

yep, linux is niet echt eenvoudig,.
(echt wel iets anders, dan windows)

ik heb 't er ook even opgehad, (mandrake & Redhat),.
maar goed had al direct wat problemen met m'n netwerkkaart. of probeer maar je bestanden op flop te zetten of iets dergelijks..

Tsja, dan de programma's,. een antivirusscanner is er niet echt, een brandprogramma trouwens wel.

- http://www.k3b.org/

maar goed ook wel interessant:
http://freshmeat.net/

Geplaatst door JKoelman
een antivirusscanner is er niet echt

Een antivirusscanner is ook niet echt nodig voor linux. Er zijn een stuk of 10 virussen die werken onder linux en ze maken allemaal gebruik van een paar beveiligingslekken. Dus als je de updates van je distributie bijhoudt heb je geen virusscanner nodig.

een brandprogramma trouwens wel.

- http://www.k3b.org/

Als ik weer even mag muggenziften: K3b is geen brandprogramma. Het is een grafische front-end voor het brandprogramma Cdrecord of Cdrdao.

ok,.. :),.

over K3b
'is a front-end for cdrecord, cdrdao, mkisofs and cdparanoia' (je was er twee vergeten)

Geplaatst door JKoelman
over K3b
'is a front-end for cdrecord, cdrdao, mkisofs and cdparanoia' (je was er twee vergeten)

Het ging over brandprogramma's. mkisofs en cdparanoia zijn geen brandprogramma's. mkisofs is een programma waarmee je een iso-bestand kan maken (die je daarna kan branden) en cdparanoia is een programma om audio tracks te rippen van een cd :).

Oeh oeh oeh... ikke ook muggenziften.....

Dikke van dale: (ok ok de www versie)

mug·gen·zif·ten (onov.ww.)
1 vitten op kleinigheden => chicaneren, haarkloven,
kommaneuken, mierenneuken, spijkers op laag water
zoeken

Oftewel.... Offtopic :D

EDIT: Hmmmz kom ik in de "programma" sectie, zie ik dat supersnail me voor is geweest....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan