Waar moet ik mee verder

Status
Niet open voor verdere reacties.

DUTCHBloggz

Banned
Lid geworden
16 dec 2012
Hoi mensen ik vraag me af waar ik nu het beste mee verder kan aan talen ik beheers nu html en css en weet echt niet waar ik nu mee verder moet.
Kan ik het beste verder met xhtml of php javascript ik weet het niet meer.
Alvast Bedankt
.
groeten Rob

andere aspecten i.p.v. nieuwe taal

Hangt er van af welke versies je beheerst.

Als je denkt html 4.1 te beheersen, dan kan je nu verder gaan met HTML5
Als je 5 beheerst, kun je wat voor jezelf gaan doen.

In beide gevallen heeft het geen enkele zin om je met xhtml bezig te houden.

CSS:
Als je met CSS3 klaar bent, heb je het wel zo'n beetje gehad. Anders ben je nog een jaartje bezig.

Als je werkelijk denkt klaar te zijn met HTML en CSS
zou je je eens kunnen verdiepen in
- webrichtlijnen
- accessability
- usability
HTML en CSS zijn alleen relevant als je je met ontwikkelen van websites wilt bezig houden.
Als je die denkt te beheersen, heb je er dus alleen wat aan als je zelf websites gaat bouwen.
In dat kader zijn de genoemde onderwerpen veel belangrijker dan een nieuwe taal er bij leren.

Vraag verplaatst van Test Mijn Programma naar Algemene website vragen

opleiding

Ik wil kater namelijk graag de opleiding webdesign of computerprogrameur (ben nu 13) om het te doen als werk ik kan nu aardig html5 en css3 dus denk ik dat het nu handig is om me te verdiepen in andere talen als js of php wat raden julie aan?
En mischien kunen julie me nog ergens mee helpen: Ik wil later dus graag iets met websites gaan doen ik doe nu mavo, weten julie mischien welke opleiding ik het best kan doen of iets anders doen ik waardeer jullie hulp heel erg

Php is makkelijker te begrijpen dus ik zou als ik jou was kiezen hiervoor

Het maakt weinig uit, het ligt er aan wat je ga maken en wat nodig is. JavaScript is ook heel handig om te kunnen als je dat begrijp kun je door gaan met Node.js, wat net als PHP een server side programmeertaal is. Je kan ook kijken naar jQuery, dat is een wat makkelijkere variant van JavaScript.

http://jquery.com/
http://nodejs.org/

Een mogelijke richting: wiskundige informatica (universiteit)
Is ook over het programmeren en dergelijke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan