Waar moet nspr4.dll geplaatst worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leadbelly

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Voor een gedownload programma heb ik als extra een file nodig met de naam nspr4.dll Ik heb deze gedownload maar waar moet ik het instaleren?

Waarschijnlijk in C:\Windows\System32.
Anders in dezelfde folder waarin het gedownloade programma is geinstalleerd.

Groeten Marcel

Ik grijp hier even in:
a. nspr4.dll stelt (in Firefox, maar kan ook in Chrome gebruikt worden) functies beschikbaar die MITB (Man in the Middle) attacks mogelijk maakt op (vooral) telebankierverkeer.
b. De functies van nspr4.dll zijn nu (vanaf versie 13.x van Firefox) in nss3.dll van Firefox geïntegreerd, dus nspr4.dll word niet meer bijgeleverd/geïnstalleerd bij Firefox.
c. Het feit dat de gejatte software expliciet om nspr4.dll vraagt geeft mij sterk het idee dat bedoeld is om a. uit te (gaan) voeren.

Zo een paar verhalen over MITB waar nspr4.dll bij wordt gebruikt: link1 (Dyreza) en link2 (Citadel)

Ik kan niet beoordelen of je anti-virus software dergelijke MITB aanvallen kan detecteren, dus je bent gewaarschuwd... Persoonlijk zou ik meteen 100% mijn handen aftrekken van zowel de gejatte software als de mededeling dat nspr4.dll op je pc geïnstalleerd/beschikbaar moet komen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Goeie opmerking dnties :thumb:

Ben eigenlijk ook wel benieuwd welke software TS het over heeft.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
@hoogteijling:
a. nspr4.dll is zo specifiek gericht op het programmeren van (het gedrag van) webbrowsers (eigenlijk alleen Firefox, alhoewel ook bruikbaar bij Chrome), dat de kans dat de ORIGINELE software zich precies daar op richt erg klein is.
b. Als de ORIGINELE software gebruik maakt van nspr4.dll dan was er wel voor gezorgd dat die bijgeleverd was, lijkt me. ;)

Vandaar dat meteen mijn nek begon te kriebelen bij het lezen van de startposting.
Ik ben zelf overigens niet geïnteresseerd wat de gejatte software is en ik ben ook niet geïnteresseerd in welke anti-virus of anti-malware programmatuur bij de TS gebruikt wordt. Dit omdat ik niet in de behandeling of gevaarzetting van (de in de startposting aangestipte) gejatte software betrokken wil worden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Deze (kennelijk omstreden dll file) is nodig voor een programma om websites te maken te weten bluegriffion. Ik wacht nu maar even met instaleren voor ik iets meer weet.

Dat is nu net die uitzondering die wél mogelijk in orde is (zie mijn vorige posting, punt a.).
Dus zou in orde kunnen zijn. :)

Google even op de naam van het programma i.c.m. nspr4.dll, hopelijk wordt dan duidelijk of dit malware/spyware/MITB is of dat het echt nuttig/zinvol is zónder gevaarlijk te zijn.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan