• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waar of Niet Waar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remco2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2016
Goedemiddag, ik ben nieuw op dit forum, omdat ik met een vraag stuk zit waar ik niet uit kom.

Ik heb een werkblad gemaakt waar op ik een evaluatie kan maken van een gesproken presentatie.

Je kunt 1 t/m 5 scoren, er zitten boxjes waar in ik een vinkje kan zetten en dat vinkje wordt weer omgezet in een cijfer.

Echter nu kan ik alle boxjes te gelijk aan vinken en wordt er een tel som gemaakt van totaal 15, dat heb ik kunnen
onderdrukken dat het totaal cijfer nooit hoger kan zijn dan 5, maar als ik nu de 4 en de 2 aan vink dan geeft die ook een score van 5.

Wat ik wil is dat als ik een vinkje per ongeluk aan vink, dat hij alleen het hoogste getal neemt en het laatste getal vergeet, alle vinkjes zijn gekoppeld aan een waar en niet waar formule.
Is het zelfs mogelijk dat een lager getal dat aangevinkt is door een hoger getal weer automatisch afgevinkt wordt.

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft?

Mvg. Remco

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi, welkom op het forum.
Het mooie van dit forum is dat je ook Excel werkbladen kunt plaatsen (via "Ga geavanceerd"), die representatief zijn voor je probleem.
Als je dat even doet, dan kunnen we je heel gericht helpen.

Zonder voorbeeldje is het inderdaad lastig om te zien wat je aan het doen bent, maar je maakt om te beginnen een kleine denkfout. Selectievakjes zijn per definitie bedoeld om meerdere waarden te kunnen laten kiezen door een gebruiker. Daar is iedereen (jij vast ook) op geconditioneerd. Wil je dat een gebruiker maar één optie kan kiezen, dan moet je dus Optierondjes (Optionbuttons) gebruiken. (Zelfde conditionering.) En wil je die optimaal kunnen sturen, dan moet je ze in een Frame zetten. Als je dat doet, is je probleem gelijk opgelost.

Daarom kun je beter keuzerondjes('radiobuttons') gebruiken dan vinkvakken.

Ik heb het bestand in mijn eerste bericht toegevoegd.

Mijn probleem dat ik beschreef heb ik opgelost door groepsvakken te maken en optie rondjes te gebruiken.
Bedankt dat jullie mij hier op gewezen hebben en ik ben weer een klein beetje wijzer geworden.
De discussie mag gesloten worden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan